29 May 2021

Blogları Canlandırma Projesi 5

 

Herkese merhaba. Her ay için bir tema belirleyip. Bu tema hakkında bir dizi,kitap veya film seçiyoruz. Temaya uygun bir şekilde seçtiğimiz bu dizi,kitap veyahut filmi blogumuzda yazarak paylaşıyoruz. 
Ben en son Ocak ayında yazmıştım. Şubat,Mart,Nisan aylarında katılma fırsatı bulamamıştım.

Mayıs ayının teması "Aşk ve Sevgi"ydi. Bu temada dizi, film, kitap oldukça çoktu ve ben kitap okumak istedim. Bu konu ile ilgili kitap fazla olduğu için haliyle kitap seçiminde çok zorlanmadım. 

Bu ay için daha öncesinde kitabını okumadığım ama yetenekli olduğunu düşündüğüm John Green'in "Aynı Yıldızın Altında" adlı kitabını okudum ve dört gün içerisinde bitirdim. Kitap  güzeldi. Her yaşa hitap ettiği düşüncesindeyim. 

Aynı Yıldızın Altında / The Foult İn Our Stars

    
John Green'in kaleminden çıkan bu kitap bir gençlik romanı. Konusu ve içeriğinin güzel olduğunu düşünüyorum. Kitaptaki betimlemeler çok iyiydi ve benim kitapta en sevdiğim özellik bu oldu. Yalnızca kitapta duygu olması gereken kısımlarda duygu yoktu. Çok duygusal işlenmiş bir kitap olmadığı düşüncesindeyim. 
İnce düşünülmüş çok ayrıntı vardı ve bu da kitabı sevme sebeplerinden birisi oldu. 
Kitap bittikten sonra içimde bir boşluk oldu. Hikaye böyle bitmemeliymiş ve benim için bitmemiş gibiydi bu boşluk. 
Ben kitabı gerçekten beğendim. Tavsiye edebilirim :) 

Sayfa sayısı: 320

Kitabın arka kapağı: 

On altı yaşındaki kanser hastası Hazel Grace’in birkaç yıl daha yaşamasını garanti eden tıp mucizesine rağmen hastalığı ölümcüldür ve konulan teşhisle birlikte yıldızlar, öyküsünün son bölümünü çoktan kaleme almıştır.
Fakat Augustus Waters isimli yakışıklı bir sürpriz karakter, Kanserli Çocuklar İçin Destek Grubu’nda boy gösterince Hazel’ın hayatı bambaşka bir yöne sapar ve bu zeki çocuğun çekimine karşı koyamayan kızın öyküsü yeniden yazılır…

Alıntılar

"Edebiyattan bahsederken cümlelerimizi şimdiki zamanda kurduğumuza dikkat et. Ölenlerden bahsederken o kadar kibar davranmıyoruz."

"Evlerin tuhaf yanı hayatlarımızın büyük kısmı içlerinde geçmesine rağmen dışarıdan sanki hiçbir zaman hiçbir şey olmuyormuş gibi görünmesi. Mimarinin tüm amacının bu olup olmadığını merak ettim."

"Ölmeyeceğinizi düşünmek de ölmenin yan etkilerinden biriydi."

"Cenaze törenleri ölenler için değil geride kalanlar içindir." 

"Bu dünyada incinip incinmeyeceğine dair tercih yapma şansın yok ancak seni kimin inciteceğini seçebilirsin." 

Okuyucuma Not: Kitap gerçekten güzeldi. Özellikle gelişme kısmında. Fakat sonlara yaklaştıkça baş karakterde duygunun pek hakim olmadığını düşündüğüm için böyle bir yorum yaptım. Kitaptan etkileneceğinizi düşünüyorum :)
Kitabın filmi de var!

33 yorum:

  1. Filmini izlemiştim beğendimm:)
    nice güzel okumaların olsun, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmini henüz izlemedim. Kitabın konusu güzel olduğu için filminde güzel olacağı düşüncesindeyim.
      Çok teşekkür ederim. Benden de çokça sevgiler :)

      Sil
  2. Konusu güzel ve ilgi çekici görünüyor ama duygu olmaması kötüymüş. Böyle bir kitap dram yüklü olur diye düşünüyor insan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet konusu gerçekten güzeldi. Bende dram yüklü olacağını düşünerek tercih etmiştim kitabı ama duygu veya dram yüklü olduğunu pek düşünmüyorum. Bir eksiklik vardı sanki o noktada. Fakat etkileyici olduğu kesin :)

      Sil
  3. Mesaj yazarken internetim gitti. Mesaj gitti mi bilmiyorum.
    Filminin beni ağlattığını hatırlıyorum. Kalemine sağlık. Listeye ekledim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır mesaj gelmedi. Mesajı yazıp göndermek isteyince bazen hata veriyor ve gitmiyor. Oldukça sinir bozucu :)
      Şimdiden iyi okumalar dilerim :)

      Sil
  4. Uzun zamandır devam eden güzel bir etkinlik bu. Kitabı okumadım. Söz konusu aşk ise duygu dolu dolu olmalı ve iyi aktarılması bence. Emeğine yüreğine sağlık 😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle :)
      Aslında gelişme kısmında gayet güzel ilerliyordu. Sonuç kısmında eksik olan bir şey vardı baş karakter ile ilgili... (Spoiler olabilir bu yüzden devam etmiyorum.)
      Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Kitabın kendisini okumasam da filmini beğenmiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmini izlemesem de kitabı güzeldi.
      Teşekkür ederim :)

      Sil
  6. Okumadığım bir yazar. Liste biraz hafiflesin bir şans verebilirim 😊

    YanıtlaSil
  7. Uzak durduğum bir yazar. Bana hep abartılıyor gibi geliyor. Belki de hata yapıyorumdur. Yazın çok güzel olmuş. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaplarının konularını ilgi çekici bulanlar çok haliyle okuyucusu da... Belki de bu yüzden abartıldığını düşünüyor olabilirsiniz. Farklı bakış açıları, düşünceleri olan bir yazar ve kitapları gibi kendisinin de bir şansı hak ettiği düşüncesindeyim.
      Buna ancak kitaplarını okuduktan sonra karar verebilirsiniz bence :) Çok teşekkür ediyorum. :)

      Sil
  8. bu romanın filmini bikaç defa izledim, her zaman da izleyebilirim, bencesi bu film çok özel bir film, yani hem iyi çekilmiş, hem iyi oynanmış, özellikle de shallene'in oyunu fazla iyiydi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapta güzel ve özeldi. Filmi konusunda bir fikrim yok açıkçası Deep :)

      Sil
  9. Merak ettiğim bir kitap. Sizin yorumlarınızdan sonra artık ertelemeyip okumayı düşünüyorum. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Bunu duyduğuma çok sevindim :)

      Sil
  10. Bir zamanlar her yerde bu kitabı görüyorduk. Onun için uzak durduğum bir kitaptı ama filmi sağ olsun yine bir şekilde kendinden haberdar olmuştum :D Sanırım filmi duyguyu verme konusunda kitaptan daha başarılıymış o zaman. Yorum için eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım öyle :) Çok teşekkür ederim.
      😊🌸

      Sil
  11. Kitabı uzun zaman önce okumuştum aklımda pek bir şey kalmamış sadece sevdiğimi hatırlıyorum. Güzeldi :) Emeğine sağlıık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoğu sevdiğim kitap sonrasında okunmaya ihtiyaç duyuyoryor kendi kanaatimce :) Çok teşekkür ederiim. 🌸🙏🏻

      Sil
  12. Benim de tam tersi bir durumla aşırı popüler olan kitaplar hep ilgimi çekmiştir :) Umarım beğenirsiniz. Keyifli okumalar dilerim şimdiden. 😊
    Çok teşekkür ederim sevgili Ause Esua. Bunu duyduğuma sevindim.
    Çokça sevgiler. 🌸

    YanıtlaSil
  13. Kitabını okumadım ama filmini seyretmiştim. Gecenin bir yarısı gözlerim dolmuştu:( Umarım bir gün kitabını da okuyabilirim. Tanıtım için teşekkürler, emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım :) Şimdiden iyi okumalar dilerim.
      Ben teşekkür ederim. 😊

      Sil
  14. İlk okuduğumda çok üzülüp, ağlamıştım ama şimdi baktığımda çokta ahım şahım bir şeyi yokmuş diyorum. Düz mantık yazılmış, araya aşk, duygusallık eklenmiş okura sunulmuş gibi. Yazardan bi soğudum anlayacağın. :D Başka kitabı var ama okumadım. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım kitabın son kısımları beklentimi karşılamadı. Bende çok duygulanacağımı filan düşünmüştüm fakat hiç öyle olmadı. Yazar bana abartılıyormuş gibi geliyor fakat ben yine de yazılarını seviyorum.
      Bende henüz başka bir kitabını okumadım. 😊

      Sil
  15. İlk okuduğumda hüngür şakır ağlamıştım ilk izlediğim de de öyle oldu şimdi okusam çok düz gelir, hissediyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben o kadar duygulanmadım fakat katılıyorum size. Düşününce "çok etkileyici" gelmiyor aslında.
      🌸😊

      Sil
  16. Bir ara aşırı popüler bir kitaptı ama alıp okumadım, yazarın başka bir kitabını okumuştum, kalemini beğenmiştim. Bakalım belki bu kitabı da okurum yakın zamanda olmasa bile :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bence de :) Fakat yazarın okuduğum ilk kitabı oldu benim için.
      O halde şimdiden iyi okumalar dilerim. Umarım beğenirsiniz. 🙏🏻😊

      Sil
  17. Filmini yıllar önce izlemiştim. Kitabı ilgimi çekmedi. İzlemek yetti diyebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hmmm filmi o kadar etkileyiciydi yani? :)
      Doğrusu ben hâlâ filmini izlemedim. Ve izlemeyi de düşünmüyorum. Çünkü kitabı okurken karakterleri fiziksel ve kişisel özelliklerine göre kafamda bir şekillendirmeye başlıyorum zaten ve filmi izleyince farklı gelen çok şey oluyor. Bu sebeple pek tercih etmiyorum. Ama şimdi yorumunuzdan sonra merak etmedim de değil. :))
      Teşekkür ederim yorumunuz için. 🙏🏻😊

      Sil

Sezen'li Bir Yazı

Bunca zaman kendimi öyle bir fanusa yerleştirmişim ki; o kadar ince o kadar kırılgan bir camda büyütmüşüm ki o cam en ufak bir darbede çatla...