23 Eyl 2021

Yaşarken Anlaşılmaya Mecburum



"Beni hemen anlamalısın çünkü ben kitap değilim çünkü ben öldükten sonra kimse beni okuyamaz yaşarken anlaşılmaya mecburum..."

Tehlikeli Oyunlar - Oğuz Atay

Oğuz Atay'ın "Yaşarken anlaşılmaya mecburum." dediği yerde aklıma Cemal Süreya'nın "Hayat kısa, kuşlar uçuyor." demesi geliyor. Sonra diyorum -Oğuz Atay'ın da diyebileceği gibi- "Peki ya şimdi albayım, peki ya şimdi nasıl anlaşılacağız?" 

Oğuz Atay ve Cemal Süreya ışıklar içinde uyusunlar. 

***

https://open.spotify.com/episode/19cOEbSi7b4LIxYSMmrel4?si=ChU5d8ddQJKc8-rMIJW9WA&utm_source=copy-link&dl_branch=1

(Üstüne tıklayarak dinleyebilirsiniz.) 

Dinlemenizi tavsiye ederim. İlk dinleyişimden bu yana yirmi defa dinlemiş olmalıyım hiç abartmıyorum. 

Sağlıcakla kalın. 🌸




35 yorum:

  1. Oğuz Atay ve Cemal Süreya. İkisin de hayranım, çok severim. Mekânları cennet olsun.
    Kısa ama harika bir yazı bu. Çok anlamlı. Link de çok güzel. Yaşarken anlaşılmak önemli tabii; ama biz Oğuz Atay'ı öldükten sonra da anladık aslında... Çünkü kelimeler albayım, kelimeler önemli...
    Kalemine sağlık sevgili Yağmur..😊💐

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende ikisini de çok ama çok severim. Amin. 🙏🏻
      Çok teşekkür ederim güzel yorumların için. Nasıl mutlu oldum anlatamam. :)
      Ne kadar doğru söylediniz. Evet, biz Oğuz Atay'ı öldükten sonra anladık. Fakat çok geç kaldık. Çünkü O yaşarken anlaşılmak istiyordu. Buna mecburdu...
      Ahh canım Zeugma. Doğru!
      "Kelimeler albayım" diyor "bazı anlamlara gelmiyor." :)
      Senin de yüreğine sağlık sevgili Zeugma. 😊
      Çokça sevgiler. 🌸
      Kıymetli yorumun için çok teşekkür ederim. 🧡

      Sil
  2. Alıntı çok güzel gerçekten. Hepimiz anlaşılmak istiyoruz. :) Allah rahmet eylesin.
    Linki açıp, dinledim. Kuşların sesi duyunca öteceği tuttu yine, zor da olsa duyabildim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Beğenmenize çok sevindim. Haklısınız tabii ki hepimiz anlaşılmak istiyoruz fakat sevgili Oğuz Atay gibi mecbur muyuz orasını bilemiyorum ve düşünüyorum. :)
      Kuşlar da her bir kelimeye katılıyorlar desenize. :))
      Tekrar teşekkür ediyorum. 🙏🏻 Kuşlara ve size sevgiler. 🌸😊

      Sil
  3. Oğuz Atay'ın Tutunamayanlar kitabı var bende de. Ağır diye gözümü korkutuyor, başlayamıyorum. Ama tıpkı bu kitabındaki alıntı gibi Tutunamayanlar kitabında da bir sürü güzel alıntı olduğunu biliyorum, umuyorum. Kaleminize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir elim kitap listesinde bir diğer elim ise İnternet sitesinin sepetinde... Alsam mı, almasam mı? :))
      Benimde gözüm korkuyor. Ama okumayı gerçekten çok istiyorum. Umarım en yakın zamanda okurum ve tabii en önemlisi okuduğumu da anlarım.
      Çok teşekkür ederim kıymetli yorumunuz için. 🌸🙏🏻

      Sil
  4. Ses içimi ürpertti :) Hem alıntı hem de ses harika

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama oldukça iyi değil mi?
      Çok teşekkür ederim. Katılıyorum size. :)

      Sil
  5. "Beni hemen anlamalısın çünkü ben kitap değilim çünkü ben öldükten sonra kimse beni okuyamaz yaşarken anlaşılmaya mecburum..."

    Bu nasıl güzel bir alıntı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle muhteşem güzel bir alıntı. :)
      Aklıma geldikçe en az beş kere içimden tekrar edip duruyorum. O kadar güzel çünkü... 😊

      Sil
  6. Hemen açtım dinliyorum. Teşekkürler paylaşım için 😇

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevindim! 😊
      Ben teşekkür ederim değerli yorumunuz için. :)
      Keyifli dinlemeler dilerim. 🌸

      Sil
  7. Çok doğru. Yasarken anlaşılmalıyız 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oldukça haklı bir özet olduğunu düşünüyorum.
      Aynı zamanda güzel. :)
      Teşekkürler. 🌸

      Sil
  8. linki daha önce görmemiştim, saol, oğuz atay abimiz, yerli kafka'mız o bizim, en sevdiğim yerli yazardır, günlüklerini bir de özellikle korkuyu beklerken adlı kitabını severim :) tutunamayanlar ise en iyi yerli roman, cemal süreya da çok iyi tabii, ankarada darphanede iken şiir yazıyormuş, ne güzel yazı, şiirde favım ise edip cansever :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek deepsii. :)
      Yerli Kafka... Vaay ne şahane bir benzetme. Doğrudur. :))
      Son zamanlarda benimde en sevdiğim yerli yazarlardan bir tanesi oldu. :)
      Çok teşekkür ederim. Beğenmene çok sevindim.
      Şiirde en sevdiğin şairi tabii ki biliyorum. :) ☺

      Sil
  9. Diyorsunuz? :)
    Deneyeceğim. Merak ettim.
    Bakalım bende sizin gibi düşünecek miyim?
    (Ve biliyor musunuz bana kalırsa en iyisini yapmışsınız. :))
    Teşekkür ederim. 🙏🏻🌸

    YanıtlaSil
  10. Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel söylediniz. 😊
      Çok doğru bir yorum.
      Teşekkür ediyorum düşüncenizi paylaştığınız için. 🙏🏻

      Sil
  11. bu yazın dünkü yazımdaaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh Deepsii 🌸
      Çok teşekkür ederim. <3
      Hemen geliyoruuum. :))

      Sil
  12. "Ah kimselerin vakti yok, durup ince şeyleri anlamaya..."
    Zamanında Gülten Akın' ın söylediği bir söz aslında gidişatı gösteriyor. Herkes birbirine en fazla 5 saniye veriyor kendini ifade etmesi için. Ne anlarsan artık. :)

    Çok güzel ve öz bir yazı olmuş. Elinden çıkan bu sayfa için teşekkür ederim. <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oğuz Atay'ın "Anlaşılmaya mecburum." sözünü bende uyguluyorum günlük hayatımda.
      Fark ettiğim bir şey var ki sizin de dediğiniz gibi herkes birbirine en fazla 5 saniye ayırıyor. :(
      Gülten Akın da tam olarak ifade etmiş bu durumu.

      Asıl ben teşekkür ediyorum kıymetli yorumun için Sevgili Momentos. 🌸☺
      Çok çok mutlu oldum. <3

      Sil
  13. Oğuz Atay çok fazla okurken anlamlandırdığım cümleleri olan bir yazar. Cemal Süreyya'yı da yine çok seviyorum. Tecrübelerini belki hissettiklerini o kadar naif bir dille yazıya döküyorlar ki okudukça okumak istiyor insan.
    Çok hoş bir yazı olmuş, emeğine sağlık. Kendine iyi bak, sevgiyle kal :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle okudukça okumak istiyorum. :))
      Çok teşekkür ederim kıymetli yorumun için.
      Beğenmene gerçekten sevindim.
      Benden de çokça sevgiler. :)

      Sil
  14. Yazarlar hep öldükten sonra anlaşılıyor galiba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşarken kimseyi anlamak istemediğimizdendir belki.
      Ölünce isteklerine merhamet ediyor olabiliriz.
      Oğuz Atay yaşarken anlaşılmaya mecburum dedi fakat biz öldükten sonra anladık.
      Haklısınız öyle oluyor olmalı.

      Sil
  15. Anlaşılmak ne güzel bişey. Bizi anlayan insanlarla yolumuzun kesişmesi dileğiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlaşılmak elbette güzel bir şey. Fakat zamansız ve yersiz olması insanı üzüyor. Oğuz Atay'ın ölümünden sonrasında anlaşılması gibi...
      Güzel dileğinize içten bir şekilde katılıyor ve teşekkür ediyorum.
      Umarım. 🙏🏻🌸

      Sil
  16. Çok severim ve sık sık kullanırım Cemal Süreya'nın "Hayat kısa, kuşlar uçuyor." sözünü :)

    Oğuz Atay'ın "Beni hemen anlamalısın..." isteği de haklı bir isyan aslında. Hayat kısa ve anlamak/anlaşılmak için çok uzun vakitler yok. Link için ayrıca teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cemal Süreya ve Oğuz Atay... Bu paylaşımda bulunan sözler bu iki güzel adamın en kıymetli sözlerinden yalnızca ikisidir benim için. :)
      Ne demek. Kıymetli yorumunuz için ben teşekkür ederim. 😊🙏🏻

      Sil

Sezen'li Bir Yazı

Bunca zaman kendimi öyle bir fanusa yerleştirmişim ki; o kadar ince o kadar kırılgan bir camda büyütmüşüm ki o cam en ufak bir darbede çatla...