31 Tem 2024

Genco Erkal


Ne mutlu bana onu senelerdir tanıyorum. 
Hiç tanışmadık. 
O beni hiç tanımıyor mesela...
Ama ben onu yaşarken anladım. 
Tanıdım.
Ne mutlu bana! 

Türkiye Cumhuriyeti,
Türk Dili ve Edebiyatı, bugün önemli bir değerini kaybetti. 
Bir devrimciyi, davacıyı...

Bense edebiyattaki idolümü kaybettim.
Pusulamı, güneşimi, çınarımı kaybettim. 
Şiire ses verenimi kaybettim. 
Nâzım'ın sesini kaybettim. 
Hâlâ inanmak güç geliyor. 

Onunla tanışmak en büyük hayallerimden biriydi. 
Davalarında yalnız olmadığını bilmesini ne çok isterdim!
Bir kez olsun Mustafa Kemalden bahsetmeyi.
Bir kez olsun uzun uzun Nâzımdan konuşmayı ne çok isterdim...

Kavgası en büyük davasıydı.
Bu dünya sana veda edemez. 
Bu edebiyat sana veda edemez. 
Ben sana veda edemem öğretmenim...
Veda ihanet olur. 
Ben seni yaşatmaya bakacağım. 
Senin Nazım'ı yaşattığın gibi.
Bu sefer de benim ''Yaşadım'' diyebilmem için...

Biz yaşamanın şakaya gelmeyeceğini önce Nâzım sonra senden öğrendik.
Dimdik yaşadın. 
Dosdoğru. 
Eğilip bükülmeden. 
El, etek öpmeden yaşadın. 
Dürütçe, mertçe.
Bir amaç uğruna!
Kavgan, davandı. 
Doğrun, davandı.

Nâzım'ı bize miras bıraktı.
Büyük usta'm, öğretmenim, çınar ağacım meşaleyi devretti. 
Ne Nâzım'ın ne de senin gözünüz arkada kalmasın. 
Işıklar yoldaşın olsun Genco Erkal. 

Nolursun Nâzım'a selam söyle vatanından. 
Çok sevinir o.
Gözyaşlarımdan bahsetme. 
Dayanamaz o...

Kavuştun üstat. 
Hasret bitti. 
Devridaim vakti!

Perde!
Alkışlar Genco Erkal'a...





4 yorum:

  1. Bir Büyük Usta'nın ardından çok içten, anlamlı bir anma. Yürekten kutluyorum.
    Işıklar içinde uyusun.
    Sevgiyle, umutla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Makbule Hanım. 🙏🏻🌸
      Kalbimden geçenleri bir nebze olsun aktarabildiysem ne mutlu bana!
      Çokça sevgiyle,
      Çokça umutla... 🦋

      Sil
  2. Çok alkış sana, Pek Değerli Ödüllü yazarımız. Bu hayatta beni en mutlu eden durumlardan biri seninle rastlaşmış olmak. O minik kalbini keşfetmek, sonra onun küçük küçük adımlarla büyümesini izlemek. Enfes bir gülümseme ile yazıyorum bunları. Kasılıyorum da elbette:) İyi ki o minicik yaşında blog yazdın, iyi ki ben sana rastladım ve şimdi artık bir genç olarak alacağın ve aldığın yolları öngörmüş olmanın keyfini yaşıyorum, her satır yazında. Bir kez daha çok çok çokkkk alkış sana:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ennn başından beri... :)
      Gerçekten en başından beri iyi ki varsın Sevgili Buraneros!
      Bunu her zaman söyleyeceğim.
      Desteğin, varlığın benim için çok kıymetli.
      İyi ki rastlaştık. :))
      Ne güzel dostluklar edindim burada.
      Bunlar benim için çok değerli.
      Alacağımız nice yolları paylaşmak dileğimle...
      Her seferinde güzel düşüncelerinle ve kasılma paylarınla kalemime serpiştirdiğin güç için minnettarım. 🙏🏻🙏🏻

      Sil

Genco Erkal

Ne mutlu bana onu senelerdir tanıyorum.  Hiç tanışmadık.  O beni hiç tanımıyor mesela... Ama ben onu yaşarken anladım.  Tanıdım. Ne mutlu ba...