22 Şub 2021

Kendi Dünyamdan Günlükler 2


Herkese merhaba. Nasılsınız pek değerli okuyucularım? Nasıl geçiyor günleriniz? Benim günlerim sınavlarla,okumak istediğim kitaplarımla ve başlayacak olan yazılılarıma hazırlık ile geçiyor. Bu hafta maalesef Ağaç Ev Sohbetlerini ve Kelime Oyunu etkinliklerini de kaçırdım ama elimden gelebildiğince sizin yazılarınızı okuyup fikrimi belirtmeye çalıştım.

"Kendi Dünyamdan Günlükler 1" adlı yazımda şiir yarışmasına katıldığımı,sonuçların açıklanmasına az kaldığını ve çok heyecanlı olduğumu söylemiştim. Maalesef kazanamadım. İlk altıya (mansiyona layık görülenler dahil) giremedim. Üç binden fazla katılım olmuş (buna gerçekten sevindim. Şiirle ilgilenen kişilerin olması çok çok güzel.Mükemmel bir rakam değil ama olsun.) İlk yüze girenlerin yazıları da bir kitapta toplanacakmış. Umarım İlk yüze girememişimdir böyle bir şey olmamasını dilerim çünkü biliyorum ki böyle eserlerde eseri yazan kişinin ismi,soy ismi,yazar hakkında bilgi verilmiyor. Bunun büyük bir emek hırsızlığı olduğu düşüncesindeyim. Elbette yarışmaya bunu bilerek katıldım ama dediğim gibi şiirimden çok emindim. Üzülmedim. 
Tamam belki biraz üzüldüm ama sonra geçti. Kendime dedim ki "Pes etme. Bu demek oluyor ki önünde uzun bir yol var. Sen seversin uzun yolları. Bu uzun yolun tadını çıkar." 

Bazen şiirden,dersten vb. değilde kendimden çok emin olduğumu düşünüyorum. Bunun son zamanlarda olumsuz bir etkisi var üstümde. Her şeyin mükemmel olmasını istiyorum. Eksiksiz. Bir keresinde öğretmenim bunun farkına vardı ve bana dedi ki "Yağmur biz insanız. Mükemmel olamayız." Haklı. Öyle zamanlarda içimden kendime bunu sürekli tekrarlıyorum. Aslında mükemmel olmasını istediğim şey kendim değil. Yaptığım şeylerin mükemmel olmasını istiyorum. Herhangi bir şey yaptığım zaman kafamın içinde ki kara bir bulut yaptığım her şeyi sorguluyor "Emin misin?" 
Daha öncesinde böyle bir şey yoktu. 

Bu aralar bitirmek için uğraştığım bir puzzle var bitirince paylaşacağım. Alırken çok güzel gelmişti şuan yorucu geliyor bana :D Ama güzel,sakin bir müzik eşliğinde gayet kafa dinleyebiliyorum. 



Masa dergisinde okuduğum "Replik Masası" adlı yazıda gördüğüm bir replik beni düşündürdü. 

"İnsan,zamanı durdurmak istediği yere aittir." 

Çok doğru. Ben düşündüm de sanırım denizin kokusunun,sesinin ve manzarasının olduğu yere ait olabilirim. 

Sen nereye aitsin sevgili okuyucum? 
Sağlıcakla kalın :):) 


43 yorum:

  1. Selam internette dolaşırken size rastladım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Denize aitimdir herhalde. En huzur bulduğum yer orası çünkü ♥️

    YanıtlaSil
  3. Şiir yarışmaları bitmez, bir dahakine katılırsın canım sen de. Onca katılım içinde her şiirle yeterince ilgilenememişlerdir zaten. Hak eden, etmeyen birbirine karışmıştır.
    Puzzle ile uğraşmak sabır işi. Ortadan güzellikler görünmeye başlamış:)
    Keyifli bir hafta dilerim, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa Zeugma 🌸 Ne güzel bir yorum.
      Çok teşekkür ederim bu güzel,cesaret verici yorumun için. 😊 Katılırım tabii ya :):)

      Değişik renkli pencereler,mavi tonları birbirine karışmış bir gökyüzü var tamamlamam gereken. Gerekli sabrı umarım gösteririm. Teşekkür ederim.
      Mutlu haftalar,çokça sevgiler Zeugma 🙏🏻💐
      Yorumun için de ayrıca çok teşekkür ederim tekrardan.

      Sil
  4. Basılacak Şiir Kitabında yazarların olmayacak olması gerçekten ilginç.. Sonuçta bir emek var ve bu emeğin karşılığını kim alacak? Maddi anlamda önemli olmasa da manevi olarak kırıcı bir durum..

    Mükemmeliyetçilik konusunda dikkatli olmanızda ve boyutunu anlayabilmeniz de fayda var. Çünkü bilimsel araştırmalar bunu "uyumsuz bir davranış" olarak tanımlıyor. Ayrıca bunun diğer başarı istekleri ile karıştırılmaması gereken önemli bir durum olduğunu söylüyorlar.

    Ben bulunduğum yere ve zamana aitim:-)) Evimde ailemle birlikteyim:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede çok ilginç. Birkaç kez duymuştum bu durumdan yakınılıyor. Umarım aslı yoktur.
      Kesinlikle katılıyorum size. Manevi anlamda çok önemli.

      Elimden geldiği kadar bu konuya dikkat etmeye çalışıyorum. Dediğiniz gibi başarı istekleri ile de karıştırmamam gerekiyor. Umarım bu konuda başarılı olabilirim :):)

      Ne güzel bir yanıt :) Hep birlikte olmanız dileğimle 🙏🏻

      Sil
  5. denizin iyot kokusundayım galiba ben , biraz sonra buharlaşıp evrene kavuşacağım ... sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah evet iyot kokusu...
      O kokusu çok hoşuma gider.
      Sanırım bende ✋🏻😁
      Sevgiler çokça 🌸😊

      Sil
  6. Şiir yarışmalarının biri gider biri gelir. Bir başkasında daha başarılı olursunuz. Yeter ki şevkiniz kırılmasın... Ben bulunduğum yerde olmak isterim.İki prenses ve bir kralımla mutluyum, çok şükür:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım :) Şevkimin bu konuda hiç kırılmayacağını düşünüyorum. Büyük lokma ye,büyük konuşma derler ama böyle düşünüyorum şimdilik. Umarım kırılmaz 🙏🏻
      Maşallah size. Hep birlikte olmanız dileğimle 😊🌸
      Güzel yorumunuz için teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Basılacak kitaba yazarların isimlerinin yazılmaması çok büyük haksızlık olur. Bu tür haberler insanlığa dair umudumu zedeliyor. 😔 Kazanmak kadar, yeterince çaba gösterdiğine emin olmak da insanı tatmin edebiliyor. Üzülme, denemeye devam.
    Ben sanırım ki, gecenin karanlığında rüzgarın etrafında dört döndüğü yaprakların hışırtısına aidim. (Bu soru çok hoşuma gitti, ben buna şiir yazarım.) 😂 Hatta bu soru çok güzel bir Ağaç Ev Sohbetleri konusu bile olabilirdi. 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde... Tatmin olduğum konusu şüpheli :)) Denemeye devam 😊 inşallah.

      Ait olduğunuz yer gözümün önünde bir canlandı da filmlerden bir kesit gibi. Ne güzel.
      Bende öyle düşünüyorum. Ağaç Ev Sohbetlerinde konu belirleyen blogdaşlarımız bu konuyu isterseler belirleyebilirler. Katılıyorum size. 🌸

      Sil
  8. Biz iyiyiz pek değerli yazarımız:)

    Bir kaç dakika önce çok tatlı bir iç döküş okudum şahsen, pek gerçekçi, bir o kadar da yürekli. Sevindim. Hatta bu pek tatlı yazarımızla ilgili umutlarım iyice yükseldi; hatta bir gün elimdeki bir kitapta adının yazılı olduğunu hayal ederken ben, -bir yazan kıskançlığıyla belki- "Vay be!" demişim gibi de geldi.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buraneros...
      Ne diyebilirim ki bu yorumunuzun ardından.
      Yorumlarınız benim için çok kıymetli.
      Böyle düşünüyorsanız ne mutlu bana :)
      Çok ama çok teşekkür ederim 😊🙏🏻

      İyi olmanıza sevindim :):)

      Sil
  9. Benimde :D Haklısınız sinir bozucu bir durum.
    Güzel bir tablo canlandı gözümün önünde sevgili Ause... Gözümün önünde canlanan ağaçlarla çevrili tabloya göre ait olduğunuz yer oldukça güzel 🌸
    Umarım. Çok teşekkür ederim.
    Benden de kocamaan sevgiler 🙏🏻☺

    YanıtlaSil
  10. Bir dahaki sefere bence böyle bir maddesi olan yarışmaya katılmayın derim. Yıllar önce katılmıştım şiir yarışmasına ve kazanamayanların da şiirleri kitapta isimleriyle yayınlanmıştı, bu insanı mutlu ediyor.

    Mükemmellik duygusundan mümkün olduğu kadar hızlı uzaklaşmaya çalışın. İnsana sadece mutsuzluk veriyor. Her ortamda bir kusur bulup vıdı vıdı eden birine dönüşmek hiç de sevimli olmasa gerek. Zira şu anda sadece kendinizi zorluyorsunuz mükemmellik için, bunun sonraki adımlarınızda çevrenizdekiler yer alacak :/
    Bu halinizle mükemmelsiniz :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılmamayı düşünüyorum. Bu gerçekten emek hırsızlığı çünkü.
      Yaa öyle mi ne güzel ilk defa sizden duydum kazanamayanların şiirlerinin kitapta özellikle de isimleriyle yayınlandığını.

      Elimden gelebildiğince kendimi uzak tutmaya çalışıyorum. Aynen öyle :):)
      Sonraki adıma hiç varamam inşallah 😊

      Ah estağfurullah 🙏🏻 ama görüşünüz için çook teşekkür ederim sevgili Momentos 🌸

      Sil
  11. Yarışmalara katılmak çok heyecanlı ama yarışmayı düzenleyenlerin bu kadar heyecanlı olduğunu düşünmüyorum. Bir hikaye yarışmasına katılmıştım, ilk 3 kişiye para ödülü vardı. 4 aylık süreci 8 aya uzattılar. İlk üç içine girebilme ihtimali ile hep hayallere daldım. Bereket versin 6.oldum. Bereket versin bana dergi aboneliği verdiler. Yüne de sürecin uzatılması karşısında sadece derece girebilmem kıs bir sevinç verdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız. Kesinlikle katılıyorum size. Bunun çok yanlış olduğu düşüncesindeyim aynı zamanda. Tebrik ederim sizi 😊 güzel bir sıralama yakalamışsınız yarışmada.
      Muhtemelen bende sizin gibi hissederdim :) İnsanın şevki kırılıyor hevesi yarıda kalıyor.

      Sil
  12. deniz kıyısında orman olsun :) binlik pazıl mı o, pazıl çok severim. bi de iyimsersin sen hep ne güzel bişi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeşil ve mavinin birleşimi bir arada... Harika olur deepsii :):)

      Hayır deep beş yüzlük puzzle çünkü sık sık yapabilmek için beş yüzlüklerden başladım sonrasında binlik puzzlelar var.
      Çok teşekkür ederim 🌸☺ Olabildiğince pozitif ve iyimser olmaya çalışıyorum :)

      Sil
  13. mükemmelliyetçilik insanı yıpratıyor, keyif almaya bak:)
    ben en çok gökyüzünün tüm renklerine ve denizin yeşille buluştuğu bir yere ait olabilirim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım :):)
      Çok güzel bir manzara gözümün önünde belirdi 😊🌸

      Sil
  14. Bildiğim kadarıyla, bu tip yarışmalarda, katıldığın eserin hakkı yarışmayı düzenleyen kuruluşa geçiyor. Hepsinde olmasa da olanlar var diye biliyorum ben.
    Mükemmeliyet duygusu insanı yormaz mı...
    :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genel olarak bu şekilde düşünmedim. Bence böyle olmamalı da. Bilmiyordum :D Teşekkür ederim.
      Yormaz mı hiç... Yoruyor tabii.Hemde çok :)

      Sil
  15. İsimsiz paylaşılması dediğiniz gibi emek hırsızlığı gibi geldi bana da. Sağlık olsun. Her deneme başarılı olacak değil. Sizin yazdıklarınızı okumak her zaman keyifli. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağlık olsun evet :):)
      Yaa çok teşekkür ederim. Gerçekten çok sevindim böyle düşünmenize 🌸😊 Ne mutlu bana.

      Sil
  16. Ben de resimi çok severdim/severim. Ama hiçbir yarışmada ödül alamadım malesef çok özenerek katılırdım lise bitince bıraktım ama. :) Umarım sizin şiir sevginizi azaltmaz bu olay, yazıdan da azaltacak gibi durmuyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke devam etseymişsiniz. Bırakmasaydınız.Umarım yeniden devam edebilirsiniz. Şahsen benim resimle alakam yok ama olmasını isterdim. Hayaliniz varsa eğer tavsiyem sıkı sıkı o hayale tutunmanızdır. (Tabii benim tavsiyem bu sadece.)

      Umarım azalmaz :) Güzel dileğiniz için teşekkür ederim 🌸🙏🏻

      Sil
  17. Samimi, güzel bir yazı olmuş. Yarışmaları çok önemsemeyin. Defalarca katıldım bir sonuç çıkmıyor. Jüri üyelerinin beklentisi ne anlamıyorum. Bazen dereceye giren öykü şiirler yayınlanıyor. Bu muymuş yani dediğim oluyor. Herkesin zevkinin farklı olduğunu kabullendim. Ki yarışmalarda torpil döndüğü de olabiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :)
      Çok teşekkürler.
      Umut benim için çok önemlidir bu yüzden ne kadar önemsememek istesem de yine de denerim vallahi.
      Jüri üyelerinin beklentisini bende henüz anlayamadım :D Haklısınız doğrusu. Katılıyorum size. Yorumunuz için teşekkür ederim 😊

      Sil
  18. BEnimde çok yorucu geçiyor bende bu hafta etkinlikle ilgilenemedim 🙁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alın benden de o kadar :) Bende pek ilgilenemedim.
      Ben size bir şey sormak istiyorum. Son yazınıza bugün yorum yaptım hatta yorumunuz yayınlandı yazısı gözüküyordu en son fakat yazınızda yorumum gözükmemiş acaba bir hata olabilir mi? 😊

      Sil
  19. melabaaa:):) o isim soyisim yazılmaması mevzusu hiç hoşuma gitmedi şikayet edin bence o yarışmayı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabaa :):)
      Şikayet edemem çünkü bunu bilerek katılmıştım :))) Ama yine de haksızlık oluyor.
      Dediğim gibi şiirime güveniyordum ve ihtimalleri pek de umursamadım doğrusu. Bu sadece katıldığım yarışma ile ilgili bir durum değilmiş çevremden duymuştum.

      Sil
  20. Çok sevindim yarışmaya katılmış olmana. Katılmak bile çok güzel bir mücadele bence. Burada da paylaşırsan bizlerde yararlanırız güzel şiirlerinden eminim.
    Bende bu sıra denizi özleyenlerdenim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii bence de :)) Çok teşekkürler 🌸
      Neden olmasın ki? İnşallah.
      Denizi hangimiz özlemedik kii...

      Sil
  21. yarışmalar bitmez yine denersin ama üzülme orada birkaç jürü binlerce şiiri okuyor belki gerçekten çok iyi olan bir sürü şiiri üzülmüşlerdir seçemedikleri için çünkü bence jürilik zor bir şey olmalı düşünsene aynı kalitede yüz tane şiir hangisini birinci yapsam diye düşünüyorsun çok ince bir iş :) ama bak burada yazdığın her şeyi biz seviyoruz özellikle hikayelerin çok hoş ve güzel şiir okudum galiba senden şuan anımsayamadım ama eminim yarışmaya gönderdiğin de çok iyidir :) bu arada şiir hikaye yarışmalarını telif konusu nedeniyle tercih etmiyorum ben eskiden katılmayı denemiştim ama artık katılmayı düşünmüyorum bunlara. Sen yazmaya devam et kim bilir ileride belki kendi şiir öykü kitabını çıkartırsın daha iyi olur hem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında çok haklısınız bir de bu şekilde düşünmek lazım evet.
      O kadar mutlu oldum ki anlatamam gerçekten çok teşekkür ederim. Evet bir şiir okumuştunuz :)

      Ben katılmak istiyorum aslında ama bu telif kısmı kafamı karıştırıyor biraz. Ahh inşallah ne güzel olur 🥰🌸
      Güzel dilekleriniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Blogda böyle güzel kişilerle,sizlerle tanışmak benim için mutluluk verici 🙏🏻

      Sil
    2. yaa benim için de mutluluk verici çok mutlu oldum söylediklerine :) sen katıl tabi yarışmalar motive edici oluyor yazma yolunda telif konusu sıkıntı olsa da bir gün ilk kitabını çıkarıncaya kadar heyecanlı adımlar olarak görülebilir bunlar hem anı da oluyorlar :)

      Sil
    3. İnşallah. Bir gün gerçekleşmesini çok isterim. Ama daha çok var. Çok donanımlı değilim bu yüzden şimdilik benim için sadece hayal. Dediğiniz gibi yarışmalar motive edici ve yine söylediğiniz gibi çok güzel anı oluyorlar :):)
      Teşekkür ederim çok incesiniz ☺

      Sil

Sezen'li Bir Yazı

Bunca zaman kendimi öyle bir fanusa yerleştirmişim ki; o kadar ince o kadar kırılgan bir camda büyütmüşüm ki o cam en ufak bir darbede çatla...