15 May 2021

Kelime Oyunu 24

 Kelimeler: ABİS,FULAR,ŞİŞE,HAZNE,KABUK 

Herkese merhaba beş kelimeyi kullanarak öykü, deneme, şiir ve benzeri yazılar yazma etkinliğimiz devam ediyor. Bu hafta kelime oyunu etkinliğimizin 24. haftasındayız. Bu haftanın kelimeleri benden. Umarım beğenmişsinizdir kelimeleri. İsteyen herkes katılsın. 

"Seviyorum azizim." dedi. "Yeşil ile mavinin buluştuğu her yeri seviyorum..." sonra uzaklara daldı. Elinde de daha önce fark etmediğim bir yeşil şişe, dayanamayıp hemen sordum "Bu şişe de nedir?" sanki daha en başta bahsedecekti ama unutmuş gibi bir hali vardı. ''Kıyıda buldum. On yıl önce tam burada... Hala saklarım. Kimdendir, neredendir bilmem ama saklarım.'' duraksadım, kafam karışmıştı ''Nasıl bilmezsin? Nece yazıyor o mektupta?'' sorumun üzerine yıpranmış mantar tıpayı yavaşça çıkarmaya çalıştı daha öncesinde çok çıkarmamış olmalı ki çıkarmakta epeyce de zorlandı. ''Hiçbir şey yazmıyor. Yalnızca şekil var.  Biri bir kabuk çizmiş...'' dedi. Sonra bana döndü hafifçe sırıtarak ''Söylesene azizim, yazar burada ne anlatmak istemiş?'' bir dirsek attım hafifçe ve dedim ''Haşa! Sen varken bize düşmez.'' biraz böyle oyalandıktan sonra aldım şişeyi elime,dolaştım pasifik kıyılarını. Yürüdükçe daha  çok keşfetmeye başladım. Yerdeki kabuklar şişenin içindeki mektupta bulunan o şekle ne kadar da benziyordu öyle... Kıyıdan uzaklaşma fikri şahit olduğum durumla birlikte giderek aklıma daha yatkın bir fikir gibi geliyordu. İçimdeki sesi dinledim ve kıyıdan gittikçe uzaklaşmaya başladım. Yürüdüm,yürüdüm,yürüdüm... Bir sona doğru yaklaşmış gibi hissettikçe keşiflerimle birlikte daha çok şaşkınlığa uğruyordum. Önümde pek derin olmayan bir mağara vardı. Her ne kadar tereddüt etsem de içeri girdim. İçerisi oldukça karanlıktı. Bir küçük oyuntudan bulunduğum noktayı aydınlatan o küçük hazneden giren güneş ışığı hariç... Sanki bir adım gerisi bir abisti... Karanlığın güneş ışığına hiç erişemediği ve erişemeyeceği kesimleri...     

Bir hışımla çıktım mağaradan. Boynumdaki fuları şişenin ağzına bağlayıp mantar tıpayı açtım içindeki mektubu,o şişeyi ve bir kabuğu alıp attım gücümün yettiği en uzak noktaya. Arkamdan bir ses geliyor ''Delirdin mi sen? Ne yapıyorsun?'' diye bağırıyordu. 
Cevabım uzun sürmedi. Kendimi de onunla birlikte bir adım ileriye çektim. 
Güneş ışığının karanlığa hiç erişemeyeceği kesimlere...

19 yorum:

  1. Sanırım öyle 😊
    O kısmı bende bilmiyorum. Hikayemi okuyanların yorumlamasına kalmış artık :)

    YanıtlaSil
  2. hımmms gizemli bu hikaye, yani mağaradaki biri mi attı ki o şişeyi suya, bulan da gitti mağarayı buldu, attı kabuğu abise, kendi de mi gitcek abise :) devamı olsun bunun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet deep. Gizemli bir hikaye bu hikaye :)
      Devamı olsun tabii 😊 neden olmasın?
      :)

      Sil
  3. En sonda karakterimize ilham geliyor ve birden şişeyi atıveriyor:) Meraklandırıcı bir hikaye olmuş. Çok beğendim. Kalemine, emeğine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir yorumlama olmuş sizinki de. Acaba nasıl bir ilham geliyor? :) Burası sanırım devamında sürpriz olacak 😊
      Çok teşekkür ederiim. 🌸🙏🏻

      Sil
  4. Devamı olsun bence de :) Bir sonraki kelime oyununda devam edebilirim elbette :)
    Çok teşekkür ederim İlkay. 🌸🤗

    YanıtlaSil
  5. Ben sadece "Vaaooovvvv!" dedim. Bunu tercüme edersem manası şudur: (-Ustalara saygısızlık etmemek için!-) Yazın, ustalık yolundayım diye bangır bangır bağıran bir çırak işi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir yoruma ne kadar sevinebilirsem o kadar sevindim. Yürekten teşekkür ederim güzel düşünceni esirgemediğin ve benimle paylaştığın için sevgili Buraneros...
      Çok mutlu oldum 🌸 Gerçekten :)

      Sil
  6. Hoş bir yazı olmuş. Karakterin ruh halini güzel yansıtmışsın. Sonu beklenmedik ve şaşırtıcıydı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu şekilde düşünmenize sevindim. Ne mutlu bana :) Çok teşekkürler. 😊

      Sil
  7. Gizemli ve merak uyandıran bir hikaye, kalemine sağlık 👏 🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Beğenmenize sevindim. 🙏🏻😊

      Sil
  8. Ben on yıl bekleyemezdim merak edip bakardım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında zaten on yıl beklememiş :) açıp bakmış tabii o on yıl içerisinde,çok nadiren açmış.

      Sil
  9. Çok güzel olmuş bence ,kalemine sağlık:)

    YanıtlaSil
  10. heey, geçen haftanın kelime oyununu vir arkadaşımız dsha yazdı, fatma koçoğlu, onu da okusan yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okurum tabii deep :)
      Haber verdiğin için teşekkür ediyorum.
      🌸

      Sil

Sezen'li Bir Yazı

Bunca zaman kendimi öyle bir fanusa yerleştirmişim ki; o kadar ince o kadar kırılgan bir camda büyütmüşüm ki o cam en ufak bir darbede çatla...