3 Ara 2020

Turgut Reis- Öykü/ Kelime Oyunu

 DENIZ,KAYIKÇI,DEDE,SİMİTÇİ,ARABA 


Güneş yeni yeni batmaya başlamış,ben küçük bir taburenin üstünde oturuyor uzaklara dalmış aklımdan geçenleri düşünüyordum birden bir el uzandı arkamı döndüm "Baba. Hoş geldin." babam başını hafifçe salladı "Hoş buldum hoş bulmasına da... Nerelere dalmış benim güzel kızım?" yaptığım,hissettiğim şeyleri ister istemez dışa vuran,belli eden bir insanımdır o anda da bunu yaşıyorduk. "Hiiç... Öyle teknelere bakıp güneşe doğru nasıl kaybolduklarını seyrediyorum." teknelere uzun uzun baktı sonra yoldan geçen simitçiye bakıp arabasına doğru yürüdü "Ustam! İki simit,iki çay verebilir misin?" babam bir şey anlatacağı zaman yiyecek,içecek ister bir denli iç çekerdi. "Teşekkürler eline sağlık... al bakalım" simit ve çaylar gelmişti, Simitçiye teşekkür edip parasını verdikten sonra bana döndü "Sana bir kayıkçı hikayesi anlatayım mı?" başımı hızlıca salladım "Öyleyse dinle şimdi. Bir zamanlar bir balıkçı varmış. Hangi limana  kayığını yanaştırsa o liman berekete uğrar balıklar akın edermiş bir rivayet de odur ki yalnızca bu uğuru denizdeymiş. Normalde sakar,uğursuz bir adammış. Bu adam bir gün denize açılırken teknesinde yeşil bir şişe bulmuş. Açmış bakmış bir not evirmiş,çevirmiş sonra açmış okumaya başlamış." babam o sırada sesini kalınlaştırdı "Bu bir hazine ve sen buldun şimdi çöz bilmeceyi senin olsun." devam etti "Adam evirmiş, çevirmiş sonra ne yaptı dersin? Denize fırlatmış. Günler geçmiş bir tane daha bulmuş açmış,bakmış aynı not yine atmış sonra bir tane daha gelmiş en sonunda dayanamamış kırmış dümeni gitmiş hazine olduğu söylenen bilinmeyen diyara." sustu. Uzaklara daldı. 
Dayanamayıp sordum "Eee sonra ne olmuş?" "Sonrası meçhul kimse bilmiyor biri der ki alabora oldu kayığı,biri der ki gidemedi bile başına bir iş geldi." sonunun bilenemezlik ile bitmesi üzmüştü ama yinede sevdim "Peki adı neymiş kaptanın? Ne zaman olmuş bu olaylar?" gözleri dolu dolu baktı,eli ceketinin cebine gitti bir fotoğraf çıkardı "İsmi Turgut Reis." o an benim de gözlerim doldu ağzımdan şu sözler çıktı "Ama... Dedem." babam uzaklara daldı "Evet,kızım. Deden." dedem hakkında pek bir şey bilmesem de yine de o olduğunu anlamıştım.Fotoğrafın arkasını çevirdiğimde ise "Sene 1970. İzmir, Foça. Turgut Reis" yazısını gördüm ve babama sarıldım. Akşam güneşini birlikte seyredaldık. Denizin güzelliği,İzmir Foça'da...


Sevgili Kırmızı Ruh'un  başlattığı bu etkinlik için teşekkür ederim. Gerçekten zevkliydi. Yazma şansını verdiği için Sevgili Deep'e de teşekkür ediyorum :) 

32 yorum:

  1. Kalemine sağlik tatlim..Sen yaz biz okuyalim😘😘

    YanıtlaSil
  2. oleeey gelcam yineeee :) linkini koyayım yorumlaraa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin. Bende ne zaman göreceğini bekliyordum ki koymuşsun bile linki. Teşekkür ederim. Bekliyorum :)

      Sil
  3. Merhaba. Kelime Oyununa güzel bir giriş olmuş. Foça fevkalade bir yer:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Hoş geldiniz :) Teşekkür ederim. Beğenmenize sevindim gerçekten. Kesinlikle,katılıyorum fevkalade bir yer. Yorumunuz için teşekkür ederim. 🙏🏻😊

      Sil
  4. "Bu bir hazine ve sen buldun şimdi çöz bilmeceyi senin olsun"

    Ve sen bilmece oldun Turgut Reis

    Bol öykü okuyacağız bu oyun vesilesi ile :) kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle oldu :) Harika bir fikirdi bu etkinlik bende yazdığım için çok mutluyum doğrusu. Çok teşekkür ederim. 🙏🏻😊

      Sil
  5. Selam:):)Harika..Keyifle okudum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) Teşekkür ediyorum. Beğenmenize çok sevindim 🙏🏻😊

      Sil
  6. son yazıma da koydum bu yazını, gelcam yineeee :) yadigara çareee hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Diğer arkadaşlara da en kısa zamanda bir ziyaret yapacağım.Bekliyorum deep :)

      Sil
  7. Çok güzel olmuş, Turgut Reis, baba-çay ikilisi,oh mis gibi deniz bereketi bunlar. Kaleminize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim. Dededen,oğluna ve torununa geçmiş bu deniz bereketi demek ki :) Teşekkür ederim 🙏🏻

      Sil
  8. Çok güzel bir yazı olmuş kalemine sağlık 🌸🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Beğendiyseniz ne mutlu bana :)

      Sil
  9. ooy çok duygulu gözlerim buğulandı valla, turgut reis, çok nefis hikaye olmuş bu. teknelerin de uzaklaşması gerçekten çok güzel olur yaa, balığa giderlerken, pat pat sesleri de olur :) şişe ve hazine. hikayen mutluluk vericiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim deep.🙏🏻 Beğenmene çok sevindim. Evet,çok güzel olur aklımda canlandı yazayım dedim. Ne mutlu bana :)

      Sil
  10. Gerçek bir öyküden yola çıkmak anlatılanları daha ilginç kılıyor.
    Sevgiyle, mutlulukla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,Hoş geldiniz.Kesinlikle katılıyorum. Yorumunuz için teşekkür ederim. Sevgiyle,mutlulukla :)

      Sil
  11. Çok farklı hissettim okurken. Ellerinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende yazarken hissetmiştim,sizlere hislerimi geçirebilmiş olmak ne mutluluk verici 😊 Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  12. Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim,beğenmenize sevindim. 😊🙏🏻

      Sil
  13. Etkimliğe katıldığınız için ben teşekkür ederim. Ne güzel katılan tüm yazılar gayet güzeldi ne kadar çok maharetli eller varmış, etkinlik sayesinde gördük.. Zevkle okudum yazınızı. Haftaya görüşmek üzere..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Düşünceleriniz beni mutlu etti. Katılıyorum size :) Büyük bir zevkle haftaya yeniden görüşmek üzere :))

      Sil
  14. çok güzel olmuuş baba kız sohbeti ve o iki çay ne güzeel turgut reisin kayboluşunda gözlerim doldu çok güzel anlatmışsın kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bu güzel düşünceleriniz için çok mutlu oldum :)

      Sil
  15. heeey, ikinci haftanın kelimelerini kırmızı ruh vermiştiydii, üçüncü hafta sen vercen tamam mııııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam deep :) Tabi,seve seve. Bu hafta mı üçüncü hafta oluyor ikinci değil mi?

      Sil
    2. heey ilk hafta işte deniz balık çarşamba bitiyoree, ikinci hafta kırmızı ruh verdi, onun yazısında, viski tutku filan, haftaya çarşamba başlıycaaak :) üçüncü hafta senin işte, tamammış mııı :)

      Sil
    3. Tamamdır deep 😊 Teşekkür ederim :)

      Sil

Müteşekkir

Efendim öncelikle hepinize çokça selamlar.  Epey zamandır yoktum. Yokluğumda neler oldu neler bitti bilinmez. :) Zaten bu yazıyı da dayanama...