9 Ara 2020

Kırmızı Kar Yağınca / Öykü Kelime Oyunu 2

İRLANDA,KİTAP,TUTKU,VİSKİ,KIRMIZI 

Kelime oyunu etkinliğimizin ikinci haftasındayız. Bu hafta kelimeleri sevgili Kırmızı Ruh seçti kendisine teşekkür ediyorum. Benim için yine çok zevkliydi.

Bir gün anneannem mutfakta havuçlu kek yapıyorken kız kardeşimle mutfağa girdik. "Biz çok sıkılıyoruz." diyerek şımarıklığımızı sürdürmeye devam ettik "Bizimle ilgilenir misin? Oyun oynayalım mı mesela tonton anneannem benim." öyle içten öptüm ki ne kadar kafasını sallasa da ne kadar eliyle gidin başımdan dercesine bizi savuştursa da kıyamadı en nihayetinde "Kıyamıyorum da. Peki o halde geçin oturun bakayım, şu gereksiz yüksek sandalyelere." yüksek olması ile sandalyenin ne suçu vardı bilmiyorum doğrusu ama değinmeden geçemedi. Şimdilerde hasret kaldığım ses tonu ile başladı anlatmaya. 


"Ne zaman olduğunu hatırlayamıyorum. Yaşam döngümüzün içinde pek de önemsemediğimiz bir zaman diliminde İrlandalı bir genç sürgün edildiği ülkesine kavuşmak için yanıp tutuşuyormuş." Hemen atlayıverdim "Neden sürgün edilmiş ki? Ne yapmış? Vatan haini miydi yoksa?" anneannem sürmeli gözlerini devirerek ciddi bir ses tonu ile "Dinleyecek misin evlat?" dedi. Hızlıca kafamı salladım yoksa vazgeçebilirdi ve ben bu ihtimali soğuk, sıkıcı İrlanda gününde göze alamazdım. Sözlerine büyük bir sükunet ile devam etti "Neden mi sürgün edilmiş? Neden olacak bizim olan viskiyi İsveç'e sattığı için." kardeşimle ben karnımızı tuta tuta gülmeye başladık  "Yok artık anneanne fırının sıcağı çarptı herhalde. Hahahah" anneannem arkasını döndü "Densiz! Fırının sıcağı ne çarpacakmış beni? O vakit çıkın mutfağımdan." dedi. Kardeşimle ikimiz birbirimize baktık ve sonra aynı anda "Asla!" dedik anneannem hem halimize gülüyor hem de keki fırına koyuyordu sonra hemen arkasını döndü  parmaklarını piyano çalar gibi oynattı ve "Aha! Sonra ne mi oldu dersiniz gerçekler ortaya çıkarıldı." ben duramadım "Anneanne en başından, detaylı daha güzel olur sanki." dedim. Anneannem haklı olduğumu düşünerek heyecanla anlatmaya başladı "Genç, çalıştığı viski fabrikasında işini tutku ile yapanlardanmış her gün işine gider, elinden geleni yapar düzenli maaşı ile karşılığını alırmış ama bir hırsı varmış ki sormayın. Gözü hep patronun üstündeymiş patron fabrikadan ayrılınca onun koltuğuna oturur hayaller kurarmış. Bir gün onunda bu koltukta olacağına inanırmış oysaki ne demiş Voltaire ''Hırs,bir sandalın yelkenini şişiren rüzgara benzer; fazlası gemiyi batırır, azı da gemiyi olduğu yerde tutar.'' kaşlarımı kaldırdım başımı hafifçe sallayarak ''Yaa ne güzel demiş. Peki o İrlandalı genç hangisini seçmiş?'' anneannem sorumu beğendiğini belirten bir tavırla parmağını şıklattı bir yandan da fırına koyduğu havuçlu kekin derecesine meşhur tarif kitabından bakıyordu ''O genç olduğu yerde durmayı seçmiş fakat şimdilik.'' yanda duran bardağa dudak payı su koydu sonra onu içti ve bir denli iç çekerek yeniden devam etti ''Bir gün genç işe gitmeye hazırlanırken annesi fenalık geçirmiş kadının yaşı epeyce de varmış. Gencin ise annesini emanet edebileceği kimsesi yokmuş bu nedenle bir günlüğüne işe gitmemiş yalnızca bir günlüğüne. O fabrikaya girdiğinden beri işini, gücünü aksatmayan biriymiş çok emeği varmış fakat işe bakın ki o gün fabrikaya müfettişin gelesi tutmuş. Gencin yapması gereken bir sorumluluğu daha varmış ki evrakları sabahın erken vaktinde patrona teslim etmek. Peki etti mi dersiniz? Elbette hayır. O gün annesini kaybetmiş bir şekilde eve dönmüş üzüntüden işiyle ilgili her şeyi unutmuş annesinin cenaze işlemleri ile ilgilenmiş filan derken aklına işi gelmiş. Kimseye haber de verememişti. Ama dert etmemiş çünkü anlayışla karşılanacağını düşünüyormuş.'' anneannem kendi yorumunu kattı ''Saf oğlan!'' gülüştük. "Ertesi gün işe gitti ama kovulmuştu. Sonra gözünü bir hırs kaplayıverdi bir gün fabrikaya gizlice girmiş ve bütün evrakları çalıp İsveç ajanı bir arkadaşına satmış. Sonra da bu diyarlardan sürgün edilmiş. Son." o kadar saçma geliyordu ki kulağa inanmamakla yetinecekken kardeşim soru sordu ''Adı neymiş peki bu adamın?'' anneannem tavanda yazıyormuş gibi tavana baktı baktı ''Hatırladım! John Tales.'' sonra dayanamayıp ben sordum ''Peki ne zaman geri döndü?'' anneannem pişen havuçlu keki tabağa koyup önümüze verdi ve dedi ki ''Kırmızı kar yağınca...''

O zaman bu dediğini anlamamıştım ama şimdi daha iyi anlıyorum.
John Tales bir daha hiç geri dönmedi.

3. Hafta Kelime Oyunu Etkinliği Kelimeleri 

*Zambak *Hayal *Diyar *Özgürlük *Dilek 

Benim seçtiğim kelimeler ise bunlar. Haftaya görüşmek dileğimle :) Kolay gelsin. 

39 yorum:

  1. "Kırmızı kar yağınca" iyiydi. Kelimeler zordu ama ne güzel şeyler çıktı. Bu arada kujllandığınız resim tam isabet olmuş içerikle. Teşekkürler katıldığınız için. Bakalım sizin kelimelerden neler çıkacak haftaya. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim beğenmenize sevindim. Evet öyle oldu bu da işin zorluğunun harika bir yanı. Teşekkür ederim aklımdaki resim tam da böyleydi zor buldum doğrusu. Rica ederim ne demek. Benim için büyük bir zevkti. Bende heyecanlı ve meraklıyım bekleyip göreceğiz. Sevgiler :) Yorumunuz için ayrıca teşekkür ederim.

      Sil
  2. oleeey ismi ne güzel öykünün, yarın gelcam okumayaaaa :) seçtiğn beş kelime çokoş hatta valla hayal gibi masal gibi yaniiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her zaman beklerim deep :) İsmi çok değiştirip düşündüm açıkçası teşekkür ederim beğendiysen :) Teşekkür ediyorum deep bu haftaki kelimelerden ne çıkabilir diye oldukça düşündüm ama güzel şeyler çıktı zor olmasının iyi yanı da bu olsa gerek benim kelimelerle de güzel şeyler çıkar diye umuyorum birbirine bağlı şeyler seçmeye çalıştım. Bakalım :)

      Sil
  3. Ama çooook iyi ..Kırmızı kar kısmı hoş..Dur bakayım yazabilirsem seçtiğin kelimelere belki bir öykü bulabilirim..:):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ederim beğenmenize sevindim :) Eminim bulacaksınızdır bekliyoruum :)

      Sil
  4. Eline sağlık:) Voltair'in o anlamlı sözünü kullanman çok iyiydi. Küçük bir katkı yapabilir miyim?:) Zamanlara biraz dikkat edebilirsin. Örnek, yazının sonunda geçen,
    ''Peki ne zaman geri döndü.''
    ''Kırmızı kar yağınca...'' yerine ''Kırmızı kar yağdığında...'' dersen daha mı iyi olur acaba:)
    Kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Ne güzel demiş değil mi? Bu katkınız için teşekkür ediyorum o kısmı yazarken üç kere yazıp sildim size hak veriyorum yani ama hani cümle bu olduğu için bozmak istemedim ayrıca devamını getirdiğimizde anlamsız olmuyor böyle olunca bu şekilde yazdım yoksa ilk başta bende sizin gibi düşündüm. Çok çok teşekkür ederim 🙏🏻😊

      Sil
  5. Anneannede ne cevher varmış. Bir yanda havuçlu kek bir yanda hikaye.:)

    YanıtlaSil
  6. ne güzel bir öykü olmuş bu. Ahh anneanne keki burnumda tüttü :) diğer haftanın kelimeleri de ne güzel öyle pek sevdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim beğenmenize sevindim :) Bir başka oluyor tabii anneanne keki.Bakın işte buna daha çok sevindim çok düşündüm ne seçebilirim kelimeleri diye ne mutlu bana ki sevmişsiniz.😊

      Sil
  7. Çok hoş. Sıcacık mutfak gözümde canlandı. :) Böyle hikayelerde kızacak çok nokta oluyor. İnsanlar birbirini dinlemeyip, öteye iteleyip yanlış yaptıklarında da parmakla gösteriyorlar birbirlerini. Ellerinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Kesinlikle hak veriyorum size toplumda çok alışılagelmiş bir durum bu maalesef. Birbirlerini parmakla gösterip açık arıyorlar üzüncü. 🙏🏻tekrar teşekkür ediyorum beğenmenize çok sevindim :)

      Sil
  8. sımsıcak bir öyküydü. öykü yazana çok saygım var çünkü zordur , bilirim :) kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) Öncelikle çok teşekkür ederim evet zordur ama yorumlar bu denli güzel olunca zorluğunu unutuyorum gidiyor. Tekrar teşekkür ederim 🙏🏻 Beğenmenize çok sevindim :))

      Sil
  9. Eskilerin meşhur lafı. Küçükken birşey istesek arada duyardık bu lafı.
    Güzeldi.
    :)

    YanıtlaSil
  10. çok şirin sıcaktı yine kek ayy öykün :) kek john tales, tale de hikaye dimek, güzel buluşlar, geçen öyküde dede bunda anneanne vardııı, gerçeklerden kurgu dabıyon teeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahah deep :)) Beni hep güldürüyorsun sende hep çok gülersin umarım içtenlikle diliyorum bunu :) Çok teşekkür ederim. 🙏🏻 Ee tabii her kurguda bir gerçeklik vardır bende bunu kullananlardan biriyim :)

      Sil
  11. Şimdi hangi kelimeleri kullanıyoruz? Cehaletimi mazur görün lütfen. 🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu hafta sevgili Kırmızı Ruh belirlemişti kelimeleri viski,kitap,tutku,İrlanda,kırmızı. Gelecek hafta içinde ben belirledim benim seçtiklerim ise Hayal,Özgürlük,Dilek,Diyar,Zambak kelimeleri bir sonraki hafta Çarşamba gününe de benim seçtiğim kelimelerden öykü yazılacak:) Estağfurullah olur mu öyle şey. 🙏🏻

      Sil
  12. Öyküyü çok sevdim.betimlemeler çok güzeldi, mutfakta yanlarında hissettim kendimi. kalemine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim.Çok ama çok teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için 🙏🏻 :))

      Sil
  13. kekin kokusu burnuma gelir gibi oldu, sıcacık öykü, sevdim .:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havuçlu kek sevmem ama keke bayılırım yazarken acıkmadım değil :)) Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  14. Vallahi çok güzeldi; içinde kalmışım hikayenin, cıvıltısınaysa bayıldım. Genç de iş var demiştim di mi:)

    YanıtlaSil
  15. O kadar mutlu oldum ki bu güzel yorumunuz için çok çok teşekkür ederim. Yazarken "Bu gençte iş var." yorumunuz hep kulağımdaydı bu kadar beğenmenizin sebebi bundan olsa gerek :) 🙏🏻Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  16. Yine yine pek beğendim tatlim..çok güzeldi..Hikayelerini okumak için sessiz sakin zamanlarımı seçiyorum ki doya doya okuyum diye..Kalemin hep yazsın naif kız..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ederim ne güzel bir yorum bu :) İnşallah 🙏🏻😘

      Sil
  17. Bu da çok tatlı olmuuuş :)

    YanıtlaSil
  18. çok tatlıı havuçlu kek gibii :D hikaye anlatışı sorulara tepkileri anneanne harikaa bayıldım valla :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ederim beğenmeniz beni çok mutlu etti :)

      Sil
  19. Çok teşekkür ederim bu değerli yorumunuz için :) Bende çok heyecanlıyım,bakalım :) 🙏🏻

    YanıtlaSil
  20. Çok güzel bir hikaye olmuş, gülümsetti sürekli :) Bu haftanın kelimeleri için heyecanlıyım, birazdan yazacağım ben de <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Gerçekten bende çok heyecanlıyım bakalım neler çıkacak :) Bekliyorum. 🙏🏻

      Sil

Sezen'li Bir Yazı

Bunca zaman kendimi öyle bir fanusa yerleştirmişim ki; o kadar ince o kadar kırılgan bir camda büyütmüşüm ki o cam en ufak bir darbede çatla...