19 May 2021

Benim Adım Samsun

 Herkese merhaba. 

19 Mayıs ile ilgili yazdığım kompozisyon ile yarışmada birincilik ödülü kazandığım yazımı hem sizlerle paylaşmak hem de yaşadığım sevincime ortak olmanızı umuyorum. 

16 Mayıs günü kompozisyonu yazmıştım, dün değerlendirme olmuş ve bugün de sonuçlar açıklandı komposizyonum birinciliğe layık görülmüş. Buna çok sevindim. Sizlerle de paylaşmak istedim. 

********

BENİM ADIM SAMSUN

Benim adım Samsun. 1919 yılının Mayıs ayında, halkın korku ve sefalet içerisinde işgal altında bulunduğu en çaresiz zamanında gözleri mavi, saçları sarı, bakışları ufuk, sözleri gelecek olan bir adamın aklına zaferi kazıdığı bir günde doğmuşum. Bir vapurda... Vapurun adı Bandırma.

Hava o gün puslu muydu, sisli miydi bilmem fakat bildiğim bir şey varsa sonrasının hep güneşli olduğudur.

19 Mayıs 1919 tarihi Mustafa Kemal Atatürk, Türk kurtuluş mücadelesini başlatmak ve Türk tarihinin seyrini değiştirmek için Bandırma vapuru ile Samsun'a doğru yola çıkar. Atatürk bir ordu müfettişi kılığında tüm Türk milletini kurtarmaya kararlıdır. Bilir ki Türk milleti esaret ile yaşayamaz ve bunun üzerine bildirir “Ya İstiklal, Ya Ölüm!”. İtilaf devletlerine karşı Türk Kurtuluş Savaşının başladığı bu gün, Türk’ün zaferi ve bağımsızlığının simgesidir.

 

Mustafa Kemal'in Samsun'a çıkışı ve Kurtuluş Mücadelesini başlatışı, Cumhuriyet'in ilanından sonra 1938 tarihine kadar ''Gazi Günü'' adıyla Samsun'da yerel olarak kutlanır.

Daha sonrasında ise Atatürk'ün Milli Mücadele'yi başlatmak üzere 19 Mayıs 1919'da Samsun'a ayak basması, 20 Haziran 1938'de çıkarılan bir kanunla milli bayram olarak kabul edilir. 19 Mayıs’ın ülkemizde milli bayram olarak kutlanması bu şekilde gerçekleşmiştir. Milli bayramımız olan bu günün Mustafa Kemal Atatürk tarafından Türk gençliğine armağan edilmesinin nedeni ise Atatürk'ün Millî Mücadele zamanında Türk milletini ileri götürecek olanların ve köhnemiş fikirlere karşı gelecek olanların genç fikirler olduğunu düşünmesidir. Bu nedenle  “gençlik” kavramı Atatürk için ayrı bir önem taşımaktadır. Atatürk, gençlerden sık sık bahsederken fikirde yeniliği ifade etmiştir. Türk'ün aydınlık yarınını “gelecek” dediği gençlerden umarak gençlere olan güvenini hemen hemen her sözünde dile getirmiştir. Hem gençliğe doğrudan seslenmiş hem de Türk gençliğinin izmihlale karşı koyarak istiklâlini korumasını şu sözlerle bildirmiştir : “Ey Türk gençliği! Birinci vazifen, Türk istiklâlini, Türk Cumhuriyet'ini, ilelebet, muhafaza ve müdafaa etmektir. Mevcudiyetinin ve istikbalinin yegâne temeli budur. Bu temel, senin, en kıymetli hazinendir. İstikbalde dahi, seni bu hazineden mahrum etmek isteyecek, dahili ve haricî bedhahların olacaktır.”

 

Benim adım Samsun.

Ben o gün bir kere değil on dokuz kere daha doğdum. Bir vapurda... Vapurun adı Bandırma.



26 yorum:

  1. Çok sevindim Çırak, kutlarım seni, yolun açık demiştim değil mi:)

    Ben de, ödül almamış olsam da hava atabilirim.:) Şehrimin adı Samsun, mezun olduğum lisemin adı da 19 Mayıs Lisesi.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgili Buraneros. 🌸🙏🏻
      Demiştin. İnandım :)

      Ahahhahah Buraneros... 😁
      Çok şanslısınız gerçekten. 😊

      Sil
  2. Tebrik ederim gerçekten harika bir yazı...

    YanıtlaSil
  3. Bir daha gel Samsun'dan
    Sarı saçlım mavi gözlüm :)

    19 mayısımız kutlu olsun. Çok keyifli bir yazıydı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah keşke...
      Daha nice nice kutlamalarımıza :)
      Çok teşekkür ederim. 🌸🙏🏻

      Sil
  4. Harikasın. Tebrik ederim. Daha nice birinciliklerini kutlamak dileğiyle.👏👏👏💐❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgili Zeugma. 🧡🥰
      Amin 🙏🏻 İnşallah :)

      Sil
  5. Tebrikler kutluyorum. Güzel bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
  6. Bugüne tam uymuş. Mutlu bayramlar ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi? :):)
      Çok teşekkür ederim. 🌸
      Nice 19 Mayıslara...

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. Bunu duyduğuma çok sevindim :) Çok teşekkür ederim deepsii 🌸

      Sil
  8. Tebrik ediyorum, çok güzeel. Keşke bu ülkenin tarihine daha fazla layık olabilsek:)

    YanıtlaSil
  9. Gurur! Siz Gençlerimiz umudumsunuz. Kendimi kaybettim resmen giriş bölümünde ağladım, ağlattın beni. Tebrik ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh bende duygusalımdır...
      Çok teşekkür ederim. Düşünceleriniz beni fazlasıyla mutlu etti :)
      🌸

      Sil
  10. Tebrikler canım benim,çok güzel bir yazı olmuş.Başarılarının devamını dilerim.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgili Dada.
      Sevindim :) Benden de çokça sevgiler.
      🌸

      Sil
  11. Çok sevindim ve çok çok tebrik ederim. Umarım başarıların daim olur, sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dilekleriniz için çook teşekkür ederim.
      Umarım 🙏🏻 Benden de çokça sevgiler. ✋🏻😊

      Sil
  12. Ne kadar güzel anlatmışsınız tebrik ederim :)

    YanıtlaSil
  13. Duygu yüklü, heyecanlı ve harekete geçirici. Emeğine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.
      Bunu duyduğuma sevindim :)

      Sil

Müteşekkir

Efendim öncelikle hepinize çokça selamlar.  Epey zamandır yoktum. Yokluğumda neler oldu neler bitti bilinmez. :) Zaten bu yazıyı da dayanama...