13 Ara 2021

Günbegün

Sıradan bir gün gibi geçen günlerin sonunda hep bir arbede yaşanırken bu sefer gün olağandışı bir tavır sergileyerek hiçbir etmen olmaksızın kendini karşısında bulunduğum masmavi denize ve ufukta batan güneşe bırakıyordu. İnanır mısınız bilmem ama hiç ses etmedim. Ben ses etmeyince günün yorgunluğunu üstünde biriktirmiş ufacık sevgi kırıntısına muhtaç bir kedi gibi bankta usulca yanıma kıvrıldı.  Biraz başını okşadım. "Yoruldum." dedim. İşte ilk o zaman konuştu benimle. Bana "Ben de yoruldum. Ben de..." deyip duruyordu. Bir hayli yorulmuştu. Ya da yorulmayı eş bilmişti bu batan güneşe. Yavaşça yerinden doğruldu. Ayağa kalktı. O masmavi denizden süzülüp gitti. Tüm bedenime sirayet eden güneş ışığında kayboldu. Daha sonra günbegün var olmak üzere...


51 yorum:

  1. Merhabalar.
    şu anda herkes yorgun. Deniz yorgun, güneş yorgun, tabiat yorgun, kısacası dünya yorgun. Bu yorgunluk iyiye alamet değil.

    Hayat işte öyle bir şey; günün doğuşunu batışını görmesek de; günle başlıyor, günle bitiyor.

    Çok güzel bir akşam güneşi görseli ile deteklediğiniz paylaşımınız çok güzeldi. Çok beğendim. Keyif alarkve büyük bir zevkle okudum.

    Masmavi denizden süzülerek, güneş ışığında kaybolan Günbegün'ün; sabah yeniden güneşle birlikte doğması dileğimle birlikte esen kalın.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Recep Bey,
      Çok doğru söylüyorsunuz. Herkes ve her şey çok yorgun ve bu iyiye alamet değil. Evet. :)
      Görmesek bile günle başlayıp günle bitmesi de bir umut bence.
      Çok teşekkür ediyorum. Beğenmenize çok sevindim.
      Güzel dilekleriniz için bir kez daha teşekkür ediyorum. İçtenlikle kabul olmasını temenni ediyorum.
      Selamlar. Saygılar. 🙏🏻😊

      Sil
  2. Müzik eşliğinde okudum. Manzara harika, orada oturup izlemek vardı. :)
    Yazı kısa ama etkili olmuş. İlgiyle okudum. İnsanı alıp götürüyor. Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah keşke. Şuan ihtiyacım olan şey orada oturup o manzaranın keyfini çıkarmak olabilir.
      Çok teşekkür ederim. Beğendiyseniz ne mutlu bana. :)

      Sil
  3. Gün batımına karşı yorgunluğun da gitmiş olduğunu varsayıyorum. (farzımuhâl) :)
    Anlamlı bir yazı, eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh ne kadar hoş bir örnek oldu sevgili Momentos. :))
      Çok teşekkür ederim. Çokça sevgiler.

      Sil
  4. Ahh dedim, ben de kısa ama vurucu cümleleri olan yazılar yazabilsem:) Fotoğraf, müzik ve gencecik ama umut vadeden cümleler biraraya gelince işte, insanın elinden bir keyif tutuyor ki hiç sorma, kıskanırsın:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin anlatımınız ve betimlemeleriniz yeter sevgili Buraneros. :))
      Çok teşekkür ederim güzel düşüncelerinizi paylaştığınız için.
      Bunları sizden duyabilmek benim için büyük bir sevinç. :)

      Sil
  5. Şarkı seçimin çok yerinde olmuş bence. Yazdıklarında çok naif şeylerdi :) Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu şarkıyı dinlemeyi çok seviyorum gerçekten.
      Teşekkür ederim. :)
      Beğenmenize sevindim.

      Sil
  6. Kısa ama etkileyici cümleler.. Fotoğrafa bayıldım, belki de bu tarzda gördüğüm en iyi fotoğraflardan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle çok teşekkür ederim. Beğenmenize sevindim.
      Fotoğraf konusunda çok haklısınız benimde bu tarzda gördüğüm en iyi fotoğraflardan biri. Doğrusu fotoğrafı seçerken karar vermekte zorlanmadım. :)

      Sil
  7. nefis bir buluş valla, gün, güneş, sen, foto. yorulan gün batan güneş, derin duyarlılık bak bu yazdığın, neydi yaa, edebiyat ruhu var işte sende :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh deepsii... :)
      Bu ne kadar güzel bir yorum böyle!
      Demek edebiyat ruhu var bende. :)
      Yapılan en iyi tespit ve aldığım güzel yorumlardan kıymetli bir tanesi oldu. :))
      Çok teşekkür ediyoruum.

      Sil
  8. Merhaba Yağmur, güzel bir fotoğraf, güzel şarkı seçimi. Yazdıklarını keyifle okuyacağım :)

    YanıtlaSil
  9. Fotoğraf evet, size ait ise ne kadar güzel bir açı. Üstüne gördüklerim sizin gördüklerinizin yalnızca küçük bir yansıması iken.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoğraf keşke bana ait olsaydı fakat maalesef bana ait değil.
      Ama kesinlikle katılıyorum açı, manzara, ışık... Her haliyle güzel bir fotoğraf. :)
      Teşekkür ederim.

      Sil
  10. Sezen, gün batımı ve sihirli cümleler... Az sözle ne çok şey anlatmışsın. Çok etkileyiciydi. Yüreğine sağlık Kendi 😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amacım tam olarak bu yöndeydi. Az sözle çok şey anlatmaktı.
      Başarabilmişsem ne mutlu bana.
      Çok teşekkür ederim Yıldız. :)

      Sil
  11. Herkes gibi ben de fotoğrafı beğendim, yazı da kısa ama etkileyici, Sezen'e zaten diyecek söz yok:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoğraf incelediğimizde çok şey ifade ediyor. Büyük bir ustalıkla çekilmiş bence. :) Beğenmenize sevindim.
      Çok teşekkürler.

      Sil
  12. Çok enteresan bir yazı,teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olumlu anlamda enteresan galiba?
      Ben teşekkür ederim. :)

      Sil
    2. Tabii ki olumlu anlamda, hem de edebi sanatları ustaca kullanmanız açısından:)

      Sil
    3. Olumsuz anlamda da olabilirdi. Ben yalnızca söylemek istediğinizi daha net anlamak istediğim için sordum. :))
      Estağfurullah. :) Aslında ustaca kullanmak için daha yolun çok başındayım.
      Fakat çok teşekkür ediyorum. Böyle düşünmeniz gerçekten çok mutlu etti. 🙏🏻😊

      Sil
  13. Bu aralar bu duyguları birçok kişi paylaşıyor. Şimdiden mutlu bir yıl dilerim ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu değişimi herkese iyi gelecektir bence. :)
      Çok teşekkürler. Mutlu yıllarr!
      Sevgiler çokça. 🙏🏻

      Sil
  14. ah sezen abla ah:)
    mutlu yıllar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sezen Hanım...
      Her şarkısı mı güzel olur? Öyle,gerçekten.
      Teşekkür ediyorum. Mutlu yıllarr!

      Sil
  15. bu güzel yazını son yazıma koyduuum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim deepsii.
      Bakıyorum hemen :))

      Sil
  16. Gün bize de dile gelse o anlatsa biz dinlesek... Gecenin diliyle ilgili de ilham gelsin size.
    Günün usulcacık yitip gitmesine bayıldım, kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence günün anlatmaması daha iyi. :)
      Umarım. :)
      Çok teşekkür ederim. 🙏🏻

      Sil
  17. Şahane bir yazıydı. Kaleminizden çok güzel dökülmüş kelimeler. Yüreğinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  18. Harika bir yazı olmuş, kısa ama etkili cümlelerdi. Müzik ve fotoğraf ile birleşince bambaşka bir enerjisi olmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.
      Böyle düşünmeniz mutlu etti. :)
      Sevgiler çokça. 😊🙏🏻

      Sil
  19. Merhabalar.
    Nazım Hikmet ile ilgili paylaşımınızı okudum, ancak yorum yazacak linki bulamadığım için ben de buraya yazmaya karar verdim.

    Eskiden sağ-sol, komünist-faşist etiketleriyle etiketleniyordu herkes. Şimdi artık insanları böyle etiketlemenin hiçbir anlamı ve manası yoktur. İnsan, her şeyden önce insandır. Fikri, görüşü, düşüncesi, siyasi görüşünün hiç bir önemi yoktur. Önce insan olacağız ve görüşlerimize, fikirlerimize, düşüncelerimize saygı duyacağız. İnsan olmak bunu gerektirir.

    Nazım Hikmet'in kabrine gelince, üstadın kabrinin Moskova'da olması ne kadar üzücü bir durum. Ben kendisini rahmetle ve saygıyla anıyorum.

    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Recep Bey,
      Öncelikle kusura bakmayın yorumunuzu çok geç gördüm.
      Yorumları isteyerek kapattım aslında. :) İlk defa böyle bir şey yaptım ama isteyerek yaptım.

      Tebrik ediyorum Recep Bey. Ve kesinlikle katılıyorum size. Asıl insan olmanın özü budur bence de.

      Elbette üzücü bir durum. Bu konu bambaşka bir konu. Fakat kendimce bir açıklık getirmek isterim. Kabrinin orada bulunması galiba daha iyi. Çünkü bu ülkede hâlâ insanları fikirlerinden dolayı yargılayan çok "insan" var. Üzgünüm fakat gerçek bu.

      Kıymetli yorumunuz için çok teşekkür ediyorum.😊
      Çokça selamlar ve saygılar. 🙏🏻

      Sil
  20. Merhabalar.
    Nazım Hikmet ile ilgili yazacaklarım yarım kalmıştı tamamlamaya geldim.

    Nazım Hikmet denince; şiire, aşka, sosyalizme, memleketine ve yaşama bağlanmış bir adam olarak gelir aklıma ve elbette şiirleri de yukarıda saydıklarımın bir nişanesi ve şahikasıdır.

    Ben eski bir ülkücü olarak şunu söylüyorum: Nazım Hikmet ne kadar sosyalistse ben de o kadar sosyalistim; ne kadar komünistse, ben de o kadar komünistim. Beni de atsınlar hapse.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Elbette öyledir. :)
      Fikirleri hapsedemedikleri sürece Nâzım hep yaşayacak. Yaşatacağız.
      Teşekkür ederim.
      Selamlar. 😊

      Sil
  21. Ahhh yorgunluk belki bir gün yorgunluklarımiz insan dinlenecegi bir liman arıyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O limanı bir an önce keşfetmemiz dileğiyle. 🙏🏻😊

      Sil
  22. Yanıtlar
    1. Ne demek deepsii. :)
      Ben teşekkür ederim. 🙏🏻😊

      Sil
  23. Keyifle okudum :) Sadece küçücük bir düzeltme gerek: "Ben de yoruldum. Ben de..." cümlelerinde "de" ayrı yazılmalı :) Bu yorum işlevini gerçekleştirdikten sonra kendi kendini hemen imha edebilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz ve düzeltmeniz için teşekkür ediyorum. Farkına varamamışım galiba. :)
      Hemen düzeltiyorum.

      Sil
    2. Ben teşekkür ederim bu nazik cevabınız için :)

      Sil

Sezen'li Bir Yazı

Bunca zaman kendimi öyle bir fanusa yerleştirmişim ki; o kadar ince o kadar kırılgan bir camda büyütmüşüm ki o cam en ufak bir darbede çatla...