19 Kas 2020

Necip Fazıl Kısakürek



Bu yazımı yazıp yazıp sildim çünkü üstadı anlatacak doğru kelimeleri bir türlü seçemiyordum sonra karar verdim içimden geleni yazmaya. 

Şiire yaklaşık iki yıl önce merak sardım çok anlamlı çok ince detaylar vardı pek bir hoşuma gitti açıkçası sonra şairleri araştırdım kendisine bu şekilde denk geldim. Doğrusunu söylemek gerekirse şiirlerini çok severim ama sözlerini daha çok en sevdiğim sözü şudur derki: 

"Dünya güzel olsaydı doğarken ağlamazdık
Yaşarken temiz kalsaydık ölünce yıkanmazdık." 
 
Aslında burada kendisinin kastettiği şey çok farklı. Doğarken ağlamamız lazım aksi olursa tıbbi anlamda sıkıntı ama Üstad onu bu şekilde anlatmıyor bu ince ayrıntılar mest ediyor insanı ben öyle düşünüyorum. Kendisinden bahsetmek isterim. Necip Fazıl Kısakürek 9 Haziran 1904 İstanbul doğumlu. Asıl adı Ahmet Necip Fazıl Kısakürek. Türk şairi,romancı,oyun yazarı ve ideolog. Kendisi  çok sevdiğim "Kaldırımlar" şiiri ile 24 yaşında tanınmış.Evliliginden beş çocuğu olmuş. Eşi Fatma Neslihan Kısakürek. 25 Mayıs 1983 yılında vefat etmiş. Yaşamı boyunca pek çok başarılara imza atmış. Kendisine Sultanüş-şura (şairler sultanı) ve Üstad diye hitap ediliyor ki kesinlikle haklılar. Biraz da öznel olarak tanımlamak isterim. Kendisi şiire ayrı bir ses getiren önemli bir sözcüdür. Yalnızca on dakika sohbet etmek isterdim bu zeki,güzel insanla. Tek bir şey sorma şansım olsa. "Neden şiir Üstad?" diye sorardım eminim çok edebi,farklı bakış açısı sağlayacak bir cevap verirdi. Keşke aramızda bulunsaydı... Çok sevdiğim şiiriyle veda etmek isterim aramızda daha önce tanımayan kişiler varsa tanındığı şiirle tanımalarını isterim. 

"Ne sabahı göreyim ne sabah görüneyim 
Gündüzler size kalsın verin karanlıkları."

ÜSTAT NECİP FAZIL KISAKÜREK

31 yorum:

  1. Benim ayağımın altıda müsait başımın üstüde nerde olacağını sen belirle..Buda benim sevdigim sözlerinden yagmurcugum..Bilgiler icin tskler..

    YanıtlaSil
  2. Ben teşekkür ederim. Bu sözünü daha önce duymamıştım öğrenmiş oldum.🙏🏻😊

    YanıtlaSil
  3. aramıza hoşgeldiniiiz. umarım işallah blog ailemizde uzun yıllar keyifle bizimle olursunuzzz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ederim. Hoşbulduum. Umarım🙏🏻 teşekkür ederim güzel düşünceleriniz için inşallah.

      Sil
  4. İlk alıntı güzelmiş, daha önce duymamıştım :)

    O zaman ben de sana sorayım. Gerçi yazı içinde biraz değinmişsin, ama belki eklemek isteyeceklerin olur:
    - Neden şiir?

    Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kendimi en iyi yazarak anlattığımı düşünüyorum. Çünkü kelimelerin gücü sanki birleşip olağanüstü bir kuvvet oluşturuyor insanda. Neden şiir? Sanırım şiirde bundan mütevellit kendimi bir manada bulmamı sağlıyor. Yani şiir haz uyandırarak beni en iyi şekilde betimliyor. Ben benim üstümde etkisini bu şekilde hissediyorum. Okuyorum sonra düşünüyorum ve anladığım bana yön veriyor. Sorunuz ve yorumunuz için çok teşekkür ederim. 🙏🏻

      Sil
    2. İnsanın kendini ifade yolunu bulabilmesi değerli :)
      Ben de verdiğin cevap için teşekkür ederim :)

      Sil
  5. son yazımdasıın. tanısın arkadaşlarımız seniii :)

    YanıtlaSil
  6. Çook teşekkür ederim. Çok incesiniz. Gerçekten çok mutlu oldum🙏🏻🤗

    YanıtlaSil
  7. Selamlar..Takipteyim.Hoş geldiniz..İzleyici butonu göremedim ..Eklemeyi düşünebilirisniz ya da ben bir türlü bulamadım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.Hoşbuldum.Yeni olduğum için inanın ne nerede nasıl yapacağım bazen çok karışıyor. Eğer yoksa kesinlikle ekleyeceğim varsa bildiririm. Çook teşekkür ederim.🙏🏻😊

      Sil
    2. Yeniden merhaba bu yazımdan çıkıp sol üst köşeye bastığınızda izleyiciler çıkacaktır karşınıza. Bir sorun yaşarsanız rica etsem bildirir misiniz? Sayfa düzenlemesi yapayım. 😊

      Sil
    3. "İzleyiciler", "Arşiv", "Bu Blogda Ara" eklentileri tek satırda yan yana görünüyor. Dolayısıyla bu üçü dar bir alana yerleşmeye çalıştığından gözden kaçacak şekilde küçülerek (daralarak) duruyor.

      Tarayıcı yakınlaştırmasını %100'den %140 gibi bir orana çektiğimde eklentiler normal bir pozisyona geliyor. Ama muhtemelen ben de dâhil birçok arkadaşımız bu ayarda kullanmıyor.

      Eklenti düzenlemesini yeniden yaparak, genişlikleri kontrol ederek sorunu çözme ihtimalin var :)

      Sil
    4. Ek not: Sol üst köşeye basınca demişsin ya, işte bende mesela %140 yakınlaştırınca o üç çizgi çıkıyor. Ondan önceki oranlarda yan çubuk sabit bir şekilde ekranın sol tarafında yerleşik olarak duruyor :)

      Sil
    5. Öncelikle çok teşekkür ederim bu sorunu gün içerisinde halletmeye çalışacağım. Demek istediğinizi anladım ayrıntılı bir şekilde anlattığınız için tekrar tekrar teşekkür ederim.

      Sil
  8. Üstadı ne güzel anlatmışsınız. Yüreğinize sağlık. Deep bahsedince ziyaret etmek istedim. Blogunuz hayırlı olsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Bu düşünceleriniz beni çok mutlu etti. İyiki yazdınız🙏🏻😊

      Sil
  9. Öleceğini bilerek yaşayan tek canlı insandır ve hiç ölmeyecek gibi yaşar... Ben de bu sözünü çok severim.. hosgeldiniz, iyi ki geldiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbulduum. İyiki geldim çok teşekkür ederim. O sözünü bende çok severim her sözü çok manalı ve güzeldir hangisini seçeceğimi bilemedim Üstadı tanıdığımda gördüğüm ilk sözünü paylaştım bu yüzden. Ama bu sözüne de yer vermeyi çok isterim. İyiki yorum yaptınız. Teşekkür ederim 🙏🏻😊

      Sil
  10. telefondan gözükmüyor diyorlar sanırım izleyici şeysini :) telden dene sen bakalım görünüyormu, web sürümünü görüntüleden yani :) bazen bazı arkadaşlarımız telden izleyici gadgetini göremiyormuş daa :)

    YanıtlaSil
  11. Selam :) Ben çoğunlukla telefondan giriyorum görünüyor açıkçası ama gün içerisinde bir bakacağım bakalım ne yapabilirim. 😊 teşekkür ederiiim.

    YanıtlaSil
  12. Necip Fazıl'ın sözleri çok kıymetli. Şiirleri gibi kitapları da çok güzeldir. :)

    YanıtlaSil
  13. Kesinlikle size katılıyorum. :)
    Yorumunuz için teşekkür ederim🙏🏻

    YanıtlaSil
  14. Ben de geceleri seviyorum, karanlıkları. Kimse görmüyor böylelikle ağlamalarımi.

    YanıtlaSil
  15. Ama bu yorumunuz üzdü şimdi :(
    Umarım hep gülersiniz gecesiyle gündüzüyle.🙏🏻

    YanıtlaSil
  16. Nedenler niçinler nedendir bitmez.
    Bir şeyi inkar için
    Yok diyebilmek yetmez.

    Benimde aklımda kalan bir sözüdür.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Yine" ne güzel söylemiş. Bilmiyordum açıkçası paylaştığınız için teşekkür ediyorum.🙏🏻

      Sil
  17. Harika o ayrıntılara göz atmayı isterim ki yapacağım :) Tekrar okumak daha güzel olacaktır. Öyle mi başmuharrirlik yaptığını bilmiyordum öğrendiğim iyi oldu. Teşekkür ederim hem yorum hem de bilgi için. 😊🙏🏻

    YanıtlaSil
  18. Evet doğru :) kaynaklara çook ihtiyaç var. Alıntılar için çok teşekkür ederim okudum,yorum yaptım daha doğrusu, kendi düşüncelerimi dile getirdim. 😊🙏🏻 Tekrar teşekkürler yorumunuz için.

    YanıtlaSil
  19. "Zindandan Mehmet'e Mektup" şiiri ve "Kaldırımlar" şiiri arasında kalıyorum çoğu kez. Sonra "Bekleyen" ve "Beklenen" başlıklı iki şiiri geliyor aklıma. İşin içinden çıkamıyorum. 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok severim her şiirini. Hepsi ayrı önemli ve değerlidir ama kaldırımlar bir başkadır benim için :) İşin içinden çıkamamanıza şaşırmadım doğrusu çünkü bende çıkamıyorum çoğu zaman :):)

      Sil

Müteşekkir

Efendim öncelikle hepinize çokça selamlar.  Epey zamandır yoktum. Yokluğumda neler oldu neler bitti bilinmez. :) Zaten bu yazıyı da dayanama...