14 Mar 2021

Kendi Dünyamdan Günlükler 3

 

Herkese merhabaa. Nasılsınız pek değerli okuyucularım? Nasıl geçiyor normalleşme süreciniz? Umarım çok iyisinizdir. 

Benim bu hafta sınavlarım daha doğrusu yazılılarım vardı. Bir günde üç yazılı olduk dört gün boyunca son gün ise iki yazılı vardı ve böylece cuma günü hepsi bitmiş oldu. Yazılılar genel olarak güzel geçti bazılarına baya çalışmıştım bazılarında ise kendime güvendim ;) Kendime güvendiğim yazılılardan çalıştığım yazılılara nispeten birazcık kötü geçti yalnızca. Kendine güven önemli bir şeydir derler bende kendime güvenmeye çalışıyorum fakat konuyu yanlış anlamış olmalıyım :)) Bu yüzden bu hafta çok yoğundum.

Yazılıları bir kenara bırakalım ve onun haricinde sizlere ne yaptığımdan bahsedeyim. 

Tamamlamaya çalıştığım bir puzzle vardı biliyorsunuz ki henüz bitirmedim fakat takdire şayan bir şekilde tamamlamaya devam ediyorum. Çok yorucu ve stresli bir etkinlik olduğunu düşünüyordum fakat hiç öyle değilmiş. 

Şimdilik böyle gidiyor

Son zamanlarda sürekli hangi meslekle uğraşmak istediğimi ve sayısalcı mı yoksa eşit ağırlıkçı mı olduğumu baya düşünüyorum.

Bana göre şuan ki Türkiye koşullarında sözel okumak ihtimal bile değil. Bunu üzülerek söylüyorum ama bu doğru. Bu yüzden eşit ağırlık veya sayısal arasında gidip geliyorum. Doğrusunu söylemek gerekirse ben eşit ağırlıkçıyım bu günlerde buna karar verebildim. Mesleklerden ise işletmecilik,avukatlık veya doktorluk düşünüyorum. Çevremin düşüncesine göre benden çok iyi avukat olurmuş :D

Herkesin ne istediğini bir durup dinliyorum. Annem ve babam benim doktor olmamı istiyor. Doktor olursam cerrah olabilmek isterim hemde beyin cerrahı olmak isterim çünkü iki yıl öncesine kadar beyin tümörü konusu ile çok ilgiliydim merak ediyordum hatta öyle ki konunun hakkında bir slayt okumuş ve bir slayt da ben hazırlamıştım ama bu benim yapabileceğim bir iş değil. Bu yüzden vazgeçtim.

Avukatlık ise alanımda "gerçekten" iyi olursam seçebileceğim bir durum ki olurum da :) Fakat tam olarak karar vermedim yalnızca düşünüyorum. 

Bütün bunlar bir yana aslında ben yazar olmak istiyorum. Gerçekten. Fakat yalnızca ben istiyorum...

Bende bir karar verdim yapacağım meslek ne olursa olsun ister doktor ister avukatlık ister işletmecilik onun yanında yazarda olacağım.

Biliyor musunuz benim bunlara net bir karar verebilmeme bir buçuk yıl var aslında ama yine de telaşına fazla kapılıyorum.Bu pandemi döneminde kendimi tam anlamıyla keşfedip karar da veremedim. Zor şeyler vesselam. Ah sizinde kafanızı karıştırmış ve sizi de yormuş bulunmaktayım. Affedersin sevgili okuyucum. 

Size severek dinlediğim bir şarkı ile veda edeyim o halde :) 

Sağlıcakla kalın 🌸


45 yorum:

  1. Ben sayısalcıyım ama pişmanım seçtiğim bölümden. Eskisi gibi kolay kariyer yapılmıyor. Çok araştırmak gerek. İlgi alanın ve karakterine uymalı öncelikle.
    Şimdiki aklım olsa 2 yıllık kolay atanılan bir bölüm seçer, çoktan atanmış olurdum.
    Tabi ki herkes kamuyu düşünmüyor ama iş bulamadıkça çoğu insan kpssye yöneliyor. Ömrüm kpssye hazırlanmakta geçip gidiyor. Mühendislik puanları da yüksek olunca atanmak çok zor tabii.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayısalda bile yapılmıyor düşünmek lazım işte... Aynen öyle araştırmak gerek. Herkes değil kimse düşünmüyor atanamayan öğretmenlerin sesini kim duyuruyor ki kendileri hariç? İyi okumak gerek. Umarım istediğiniz gönlünüzce olur. 🙏🏻 Sizi anlıyorum zor bir durum.

      Sil
    2. Kimse düşünmüyor diyemeyiz. Sadece öğretmen değil çok branştan atama var. Ona göre bölüm tercihi yapıyor artık insanlar. Mühendislikler maalesef en az atanan bölümlerde yer alıyor. Kendi bölümünde her atama döneminde 5 10 kişi ancak atanıyor merkezinden. Ona rağmen kpssye giren o kadar çok mühendis var ki. Çoğu kişi özelden ve çalışma şartlarından kaçıyor artık.

      Sil
    3. Çok düşük bir rakam ve oldukça üzücü bir durum :(

      Sil
  2. Gönül isterdi ki, herkes aşık olduğu iş ile ilgilensin, yapılan işler yarım yamalak yapılmasın, yarım kalmasın. Maalesef öyle olmuyor.Meslek konusunda gerçekçi olmak kadar severek yapacağın birini bulmak sağlık açısından çok önemli. Hangi iş olursa olsun stresinin üzerinden gelebilmek için ekstra güce ihtiyacımız var. Sevmek işi biraz daha katlanır kılıyor. 😊 Umarım ikisini birden yaparsın. Allah kolaylık versin. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında çok haklısınız sevmek işi katlanır kılıyor evet. Bu şekilde düşünmemiştim doğrusu. Umarım 🙏🏻🌸 Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  3. İyiyiz pek değerli yazarımız:)

    Şahsım adına konuşursam kafam pek karışmadı okuduklarımdan, üstelik senin adına sevindim ki bir genç için çok sağlıklı bir durum bu; arayış güzeldir, önünde zaman da var sonuçta ve gün gelir bir karar verilir. Sonra o karardan vazgeçilir belki ki bu da sorun değildir. Önemli olan yüreğin gitmek istediği yolda onunla mutabık kalmak, gitmek; varsayalım olmazsa yeni biri için yürekli olamaktır. Severek yapılan hiç bir iş insanı yormaz. İstenmediği ya da sevilmediği için mecbur kalınana, hedefleri olan hiç bir insanı düşürmesin rabbim derim:) Ama sen bir yolunu bulursun, bulacaksın gibi hissediyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))
      Kafanızın karışmamış olmasına sevindim :) Arayış elbette güzel hatta içinde bulunduğum bu durumdan memnunum çünkü en sonunda kendim vereceğim bir karar olacak. Yalnızca yorucu ve kafa karıştırıcı :) Severek yapacağım bir işi seçmek için uğraşacağım 😊 Amin inşallah 🙏🏻
      Çok teşekkür ederiim 🌸 Umarım bulabilirim.

      Sil
  4. Love that song! Thank you! I shall add it to my playlist!

    YanıtlaSil
  5. bi kere pazıl stresli değil keyifli bir etkinliiiik :) sonraaa madem sen o zamansa avukat ol demekki senin için öyle diyolar, herkesin avukatlığını yapıyon demekkiii :) avukat yazar peki annaştık öyle ol, ayolcum bu kadar düşünme, her şey yolundaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhahah evet deep önceden böyle düşünüyordum fakat öyle değilmiş :)

      Biraz öylee deepsi :)) Yolundaa 😊 Teşekkür ederim deep.

      Sil
  6. Şöyle söyleyim ben de sayısalcıyım bir mühendisim ancak şu anki koşullarda mesleğimi yapamıyorum iş yok. Ama çevremde çok avukat arkadaşım var kiminin işleri çok iyi kiminin idare eder. Eğer küçük bir şehirde yaşıyorsan şansın daha fazla oluyor. Ama bana da avukat olursun gibi geldi. Bir kere yazıların gayet başarılı. Ama sana naçizane tavsiyem kafanda bir kaç mesleği seçtikten sonra bir tanıdığınız var ise mutlaka bir iki hafta yanına gidip o mesleği görmen yerinde öğrenmen. Tabi bu doktorluk için olamaz şu anki koşullarda belki ama en azından bir doktorla ya da avukatla bire bir konuşmanı tavsiye ederim. Kafanda meslek daha da oturur. Bunun dışında yazarlığı kesinlikle devam ettir çünkü bu seni her zaman güçlü tutacak bir yön bence :) Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçük bir şehirde yaşıyorum fakat yaşadığım şehirde kalmayı düşünmüyorum :) Bu düşünceniz için çok teşekkür ederim çok sevindim 😊 Ne güzel bir tavsiye böyle teşekkür ederim mutlaka deneyeceğim :):) Yazarlık farz oldu artık 😄 Benden de çokça sevgiler. Tekrar teşekkürler 🌸

      Sil
  7. Öncelikle puzzle bayağı zor ve çok parçası var galiba:) Ne yazık ki ben de uğraşacak sabır yok:( Okul dönemimde babam sağlıkçı olmamı istedi ben de avukat:) Sözel de başarılı olduğum hâlde sırf zoru başarmak adına sayısal seçtim:( Sonuç hüsran oldu maalesef. Şimdi düşünüyorum da keşke gazetecilik yada öğretmenlik gibi meslek yapma şansım olsaydı.Gerci benim ki sadece nasip meselesi ama olsun,içimde kaldı biraz:) Tek söyleyeceğim tercihinizi kendiniz yaparsanız mutlaka başarılı olursunuz:) Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zor olan kısmı ağaçlar kısmı çünkü renkler birbirine oldukça yakın haliyle benimde kafam karışıyor ve biraz zorlanıyorum :):)

      Sizin adınıza çok üzüldüm. Keşke istediğiniz gibi olsaydı. Dilerim bundan sonrası için gönlünüzce olur :)
      Çok teşekkür ederim. İnşallah tercihimi ben yapacağım 😊 Benden de çokça sevgiler 🌸

      Sil
  8. İçinden ne geliyorsa onu yap tatlım. Çünkü yaptığın işi sevmiyorsan eğer, hayat sana eziyet oluyor. Seninde içinin sesini dinleyeceğine eminim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunun için çabalayacağım. Kendi istediğim kararı seçeceğim inşallah :) Çok teşekkür ederim 🌸🙏🏻

      Sil
  9. Benden de bir tavsiye. Meslek kaygısı ile okuma. Yani aman ilerde iş bulamam bunu okursam deme. Yahut bunu okursam iş bulurum diyede düşünme.
    Ilkay'ın dediklerine de sonuna kadar katılıyorum.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiyenizi kulak ardı etmeyeceğim :):) Hatta öyle ki karar vereceğim zaman gelince bile unutmayacağım. Çok teşekkür ederim 🌸🙏🏻

      Sil
  10. Çocukken bende her hafta bir puzzle bitirirdim fakat büyüdükçe azaldı şimdilerde yapmak hiç gözümü korkutmuyor bile :) Teşekkür ederim geçmiş bulundu :))
    Ah muhtemelen bende öyle düşünürdüm.Sorduğunuz için çok teşekkür ederim.Dediğiniz gibi iş kişide bitiyor ve bu yüzden kararı veren ben olmalıyım.
    Fizik... hmm benziyoruz gibi gözüküyor 😊
    İyiki de sohbet etmişsiniz çok teşekkür ederim ne güzel oldu tecrübeli birinden dinlemek. 🌸🙏🏻
    İşte tam da öyle bilinmezliklerle dolu :):) Tekrar teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  11. Puzzle şahane :) ben bölüm seçerken kendini o meslekte hayal et heyecanlanıyorsan tamamdır demişlerdi.. hayırlısı olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başlangıçta çok güzel gözüktüğü için almıştım başlangıçta alınacak bir puzzle değilmiş :D
      Teşekkür ederim.

      Sorunda o ki kendimi avukat veya doktor olarak hayal ettiğimde de çok heyecanlanıyorum. Hihihihi. Ama bunu gerçekten deneyeceğim ikisinde de aynı heyecanı duyuyor olamam sonuçta :):) Çok teşekkürler 🌸🙏🏻

      Sil
  12. Bu tür konulara karar vermek için kendini iyi tanıması gerekiyor insanın. Sana ne öneririm biliyor musun? Pandemi sağ olsun bir sürü konuda ücretsiz online programlar yapılıyor. Tıp alanında var mı açıkçası bilmiyorum; ama Ankara Düşünce Atölyesi'nin hukuk, işletme, sosyoloji, psikoloji gibi bir sürü farklı alanda atölyeleri oluyor. Yaş sınırı olmadığı için genelde başlangıç düzeyinde dersler verildiği için söylemek istedim. Bahar döneminde merak ettiğin olursa takip edebilirsin. Böylece gerçekten o alanları sevip sevmeyeceğine, sana uygun olup olmadıklarına karar verebilirsin. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle fakat bu zor şartlarda kendimi pek tanıyamıyorum açıkçası :)
      Ah çok teşekkür ederim öneriniz için 🙏🏻 Daha öncesinde duymamıştım,bilmiyordum bakacağım kesinlikle :) Çok teşekkür ederim 🌸

      Sil
  13. Buraya yazacaklarımla hayatını değiştirecek değilim, o yüzden samimi duygular bırakmaya geldim. Şu an önerdiğin şarkı eşliğinde yazıyorum bunları. Kulaklığımla, son ses. Yazdıklarını çok sevimli buldum. Uzun cümlelere dalacağım duygulara erdirdi beni. Son bir alıntı, " Hayat, sen planlar yaparken akıp gidendir." plan mutlaka yapacaksın ama bu da güzel bir hayat tanımı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu samimi yazınız için teşekkür ederim :)
      Ne güzel bir alıntı... Aynen öyle aslında :):) Tekrar teşekkür ederim 😊

      Sil
  14. Oyyyy yerim seni..Blogların güzelliği:)Ben seni yaş olarak daha büyük hayal etmiştim..Çok tatlııı..
    Bu birkaç günde tonlarca sınav hususunu diğer bloglarda da okudum..Sıkıntılı bir durum evet ama üstesinden gelirsiniz eminim ben..
    Oyyyyyerim sizi :):)başarılarla dolu çok güzel birhayat var..Sayısal sözel hiç farketmez sevdiğiniz iş çok önemli:)
    Evet hayat şartları iş bulma ve kendini ispatlama süreçleri zordur haklısınız ama ben hayatta şunu öğrendim ve kesin bilgi..
    Bir şeyi çok istersen onu yaparsın.
    Bu kadar.
    Görüşmek üzereeee:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hihihi. Yorumunuz bitene kadar otuz iki dişimle okudum :)) Ben de beni yaş olarak büyük hayal ettiğinizi tahmin etmiştim :D Aslında çokta küçük değilim :)

      İnşallah üstesinden geliriz...
      İlk önce neyi çok istediğimi bulmalıyım sonrasında tecrübeniz kulağımdan hiç çıkmayacaktır 🌸 Çok teşekkür ederim 🥰
      Görüşmek üzere. Çokça sevgileer 🙏🏻

      Sil
  15. Yapılan yorumlarda da belirtilmiş, ben de yazayım:) Sevdiğiniz işi yapmak anahtar kelime. Ne kariyer ne para kaygısı ile meslek seçilmemeli. Çok basit görünen bir meslek bile iyi yapıldığında nefis bir işe dönüşebilir. Yıllarca standart mesleklerde çalışmış, ilerleyen yaşla beraber kendini keşfedip hobisini işi yapan insanlar çok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :)
      İyiki yazdınız. Teşekkür ederim.
      Son dediğiniz kısım sanırım benimde yaşayacağım bir şey olacak gibi. Yani öyle hissediyorum :) Umarım olmaz. Umarım sevdiğim işi yapabilirim 🙏🏻😊

      Sil
  16. Ben de hep seni biraz daha büyük diye düşünüyordum, tatlı bir sürpriz oldu :) Ne güzel, yolların başındasın daha. Eşit ağırlık ya da sayısal, hangisi kalbinden geçerse o yolu tercih et, bir ömür o yoldan yürüyeceksin, senin sevmen çok önemli.

    Ve yazarlık, sende kendimi gördüm desem :) Her ne olursan ol bu hayalini kaybetme sakın hayaldaşım, ben hala onun peşinden gidiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım hemen hemen herkes öyle düşünüyordu :):)
      Yolun başında olmak çok güzel yalnızca sonunu görememek ürkütücü :)
      Kesinlikle kalbimden geçeni tercih edeceğim. Dediğiniz gibi bir ömür o yolda yürüyeceğim sonuçta.

      Ne güzel 😊
      Eminim ki kaybetmeyeceğim çünkü hem kalbimden hem aklımdan geçirdiğimde düşüncesi bile beni çok heyecanlandırıyor. Hayaldaş olmamız ne güzel 🌸 Dilerim hayalinizi bir an önce gerçekleştirirsiniz.

      Sil
  17. Benim de bu iki hafta boyunca yazılılarım var. Bu hafta neyse ki son. Eşit ağırlıktayım. Açıkçası iyi ki bu bölümü seçmişim.

    Sana söylemek istediğim yani öneri olarak kabul edebileceğin; kalbin ne istiyorsa, neyden mutlu oluyorsan onu yapman. Portakal bile satsan bile her gün o işe mutlu olarak gidiyorsan sen dünyanın en mutlu insanı olursun. Önemli olan ne istediğini ve neyden mutlu olabildiğini bulmak ve bunu gerçekleştirmek. 😅😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bol şanslar ve bol başarılar :) Umarım istediğin notları alırsın. Zor bir hafta olacaktır ama biraz sabredersen çok iyi bir şekilde tamamlayabilirsin bu haftayı :):)
      Şuan ki düşünceme göre bende eşit ağırlık okuyacağım gibime geliyor.

      Ne güzel örnek :)) Çok doğru. Ne istediğimi umarım bir an önce bulabilirim.
      Çok teşekkür ederim güzel yorumun ve önerin için 🙏🏻😘

      Sil
  18. Bir derginin yayın kurulundaydım, makam sahibi insanlarla röportaja gidiliyordu ve "ilk hedefiniz neydi" diye soruluyordu.

    Onca yıl, sadece biri bunu olmak istiyordum dedi. Sanırım bu ülke, biraz da yolların sonradan belirlendiği bir gidişata sahip.

    Hep yüzün gülsün dilerim..sevdiklerinle birlike

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle. Başında oluşturulan bir plan ve disiplin maalesef yok. Üzücü bir durum fakat elden de bir şey gelmiyor. Böylelikle tek yapmamız gereken kendimizi geliştirmek oluyor.

      Güzel dileğiniz için çook teşekkür ederim. Amin hepimizin 🙏🏻
      Benden de çokça sevgiler 🌸

      Sil
  19. Umuyorum ki sınavların güzel bir şekilde sonuçlanır. Çoğu kişiden duymuşsundur ama yine de söylemek isterim, kendini gerçekten mutlu hissedeceğin bir alana yönelmeni dilerim. Her şey bir şekilde olacağına varıyor.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Umarım 🙏🏻😊
      Aynen öyle oluyor. Haklısınız. Eninde sonunda her şey olacağına varıyor...
      Benden de çokça sevgiler 🌸
      Tekrar teşekkür ederim güzel yorumunuz ve tavsiyeniz için.

      Sil
  20. İçinden ne geliyorsa, neyi istiyorsan onu oku :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amacım o yönde :) Yorumunuz için teşekkür ederim 🙏🏻😊

      Sil
  21. Bu ülkede sevdiğimiz işleri yapmamız çok zor. Maalesef sevdiğimiz işler ya para kazandırmıyor ya da o alanda iş bulabilmek mucizelere bağlı.
    Sonuç ne olursa olsun her daim yazabilir insan. Önemli olan istemek ve emek vermek. Hepsi o. Umarım her şey istediğiniz gibi olur. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef özetlediğiniz gibi. Umarım. Çok teşekkür ederim güzel dileğimiz ve yorumunuz için. Saygılar bizden 😊

      Sil
  22. Hem atanacağın hemde sevdiğin bir tanesini seç

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle göz önünde bulunduracağım.En zor ve en önemli gerekçem bu olacak. Sevdiğim bir tanesini seçmek kolay,atanacağım bir tanesini seçmek Türkiye şartlarında zor. Hayırlısı bakalım :) Teşekkür ederim yorumunuz için.

      Sil

Bir İç Dökme Seansı

Herkese selamlar, sevgiler!  Nasılsınız pek değerli okuyucularım?  Neşeniz bol olsun. Sizlerde çok iyi olun. :)  Bugün benim için çokta iyi ...