28 Ara 2020

Ağaç Ev Sohbetleri 71

 


Herkese merhabaa. Uzun zamandır yoktum. Sevgili Hanife Ertaş'ın seçtiği güzelim kelimelerle olan kelime oyunu etkinliğini kaçırdım. Aynı zamanda sevgili Andromeda'nın konusunu belirlediği güzelim Ağaç Ev Sohbetlerini bile kaçırdım çünkü yoğun bir süreçten geçtim malum öğrenci olduğum için sandığım kadar vakit ayıramıyorum bu güzel ortama. Fakat bende ayak uydurmaya çalışıyorum diyelim. Bu hafta konusunu Sevgili Kaplan Diary'nin belirlediği Ağaç Ev Sohbetleri'nin 71.'sindeyiz. Bu güzel konuyu bir ele alalım bakalım. 

Görece bir kavram olan mutluluğun TDK sözlüğündeki karşılığı, "bütün özlemlere eksiksiz ve sürekli olarak ulaşılmaktan duyulan saadet" olarak açıklanmakta. Peki sizin için mutluluk nedir? Mutluluk sürekli olarak elinizde tutabileceğiniz bir şey mi?

 
TDK'de bulunan anlamdan yola çıkarak kendi düşüncelerimle somut bir hale getirmeye çalışacağım. Benim için mutluluk kendimi içinde kaybettiğim andır. Hangi anın içinde kayboluyorsam bir daha bitmesini istemem. Mutlulukta bitmesini istemediğimiz ama sonunun geleceğini,yerini başka şeylerin alacağını bildiğimiz bir kitap gibi değil midir? Veyahut bir dizi? Bitmesini istemiyorsun,biteceğini biliyorsun,bittiğinde bir daha aynı tadı alamıyorsun ama çeşitli hallerini yaşıyorsun aslında tam olarak da budur mutluluk. Mutluluk göreceli bir kavramdır kimisine göre mutluluk yağmur sabahında içilen bir kahve,kimisine göre ise yerde veya göktedir. Peki yaptığımız aynı şeylerden ikinci kez aynı derecede mutlu olabilir miyiz? Bu soruya da kendim açıklık getirmek isterim bahsettiğim için. Yaptığımız aynı şeylerden ikinci kez aynı derecede mutlu olamayız bence mesela yağmur sabahında içilen bir kahve ikinci kez aynı derecede mutlu edemez kişiyi ben buna inanmıyorum. 

Mutluluk insanların kıymetini bildiği sürece sürekli olarak elinde tutabileceği bir şeydir. Hayat standartları insanların elinde siz sizi neyin mutlu edebileceğini bilebilirsiniz bu yüzden mutluluk size bir adım kadar yaķındır.Yeter ki neyin sizi mutlu edeceğini bilin ve mutluluğun sizi ele geçirmesine,tüm ruhunuzda ve bedeninizde  hakim olmasına izin verin.

Mutluluk sizinle olsun. Her daim. 
Çok güzel bir konu seçilmiş Sevgili Kaplan Diary'e teşekkür ediyorum. Sağlıcakla kalın :) 
Benden sizlere...
Be happy ☺




20 yorum:

  1. Teşekkürler sohbet için ^^ Mutluluk ''an''lar ile ifade edilebilir bence de. Benzer düşünüyoruz aslında sadece ben yaptığımız şeylerden ikinci kez aynı derecede mutlu olabileceğimizi ya da olabileceğimi düşünüyorum hatta bazen daha bile mutlu olabileceğimizi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. 🙏🏻☺ Daha da mutlu olabileceğimizi bende düşünüyorum bu yüzden aynı derecede mutlu olamayacağınızı düşündüm açıkçası. Evet,benzer düşünmüşüz :))

      Sil
  2. Bence mutlu olunur. Neden olmasın. Çocuk ruhu gibi olunca insan ruhu olur bence.
    Bir çocuk gibi her seferinde aynı heyecanla aynı mutlulukla yaşanabilir bazı şeyler.
    Mutlu olamıyorsak o zaman cidden mutluluğu çabuk tüketiyoruz demektir bu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Mutlu olamıyorsak o zaman cidden mutluluğu çabuk tüketiyoruz demektir bu." Kesinlikle katılıyorum. Umarım hiç çabuk tüketenlerden olmayız.

      Sil
  3. Bence çoğu insan mutluluğun tadına onu yaşarken yeterince varamıyor. Üzerinden zaman geçince o günleri hatırladığında aslında ne kadar da mutluymuşum diyor. Halbuki sizin de söylediğiniz gibi mutluluğun bizi ele geçirmesine tüm ruhumuzda ve bedenimizde hakim olmasına izin versek daha çok tadına varabiliriz. Güzel bir yazı olmuş kaleminize sağlık🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok doğru.Anlatmak istediğim şey tam olarak da bu aslında.Çok teşekkür ediyorum 🙏🏻😊

      Sil
  4. Güzel bir konuyu güzel bir şekilde yorumlamış sınız. Yüreğinize sağlık. MUTLU YILLAR 👍👏👏🧿🧿😊🌺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ediyorum.Başta sağlıkla,mutlu,huzurlu yıllaar. 😊🙏🏻🧚🏻‍♀️

      Sil
  5. Ne istediğini bilmenin önemli olduğu muhakkak.Elde edildiği halde istenilen şey mutlu olmuyorsa kişi yanılgısıyla yüz yüze gelmiş demektir. Güzel bir yıl dilerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız.Umarım böyle olmaz. Teşekkür ederim. Sağlıkla,mutlulukla,huzurla ve sevdiklerinizle geçireceğiniz bir yıl dilerim. 🙏🏻😊

      Sil
  6. çok güzel bir konu gerçekten, siz de farklı ve ilginç bir bakış açısıyla yaklaşmışsınız, ben de katılıyorum, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu şekilde görmeniz beni mutlu etti. Çok teşekkür ederim. Sevgiler :)

      Sil
  7. Mutluluk insanların kıymetini bildiği sürece sürekli olarak elinde tutabileceği bir şeydir. Bayıldım bu söze gerçekten de öyle ☺️

    YanıtlaSil
  8. "Mutluluk insanların kıymetini bildiği sürece sürekli olarak elinde tutabileceği bir şeydir." Bu cümle beni ikileme yöneltti. Ben şunu anladım: En olumsuz koşulda bile her zaman mutlu anlar yaratabiliriz kendimize. Eğer buysa aynı şeyi düşünüyoruz. Fakat tek bir olaydan mutluluğu yakaladık ve bu artık devamlı bizimledir deniyorsa buna katılmam:) Aynı şeyin tekrarından mutlu olma konusunda ben şahsen beis görmüyorum. Kayınvalidem baklavaya en az yetmiş yıldan beri bayılır:) Şimdi yine önüne bir tabak baklava koysan onun gözlerine bakıp ne kadar mutlu olduğunu anlarsın:) Bu harika bir örnekti, yaşayan bilir:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "En olumsuz koşulda bile her zaman mutlu anlar yaratabiliriz kendimize." bunu kastettim. Hatta bunun için "Yeter ki sizi neyin mutlu edeceğini bilin." cümlesini kullandım. Biraz açık olmamış olabilir,haklısınız :) Aynı şeyin tekrarından mutlu olunur tabii ki ama aynı derecede mutlu olunmasııı bunu bilemedim vallahi. Ahahhah mükemmel bir örnekmiş gerçekten.😁 Yorumunuz için çok teşekkür ederim belirtmiş oldum. 🙏🏻

      Sil
  9. eveet eveeet içinde kaybolduğumuz an eveet baş dönmesi gibi de miiii :)

    YanıtlaSil
  10. MMutluluk bir amaca giderken, süreçten keyif almak olmalı bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her mutlu olduğumuzda bir amacımız yoktur bence. Mesela aklınıza bir şey gelir ve o an tebessüm eder mutlu olursunuz ama bunun bir amacı yoktur. Süreçten keyif almak kısmına katılıyorum ama. Bu da sizin düşünceniz. Olabilir :) Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil

Müteşekkir

Efendim öncelikle hepinize çokça selamlar.  Epey zamandır yoktum. Yokluğumda neler oldu neler bitti bilinmez. :) Zaten bu yazıyı da dayanama...