14 Oca 2021

Ağaç Ev Sohbetleri 73

 


Herkese merhaba. Bu haftaki Ağaç Ev Sohbetleri konusu "Bir Zamanlar Eğitim" ne önemli ne üstünde durulması gereken bir konu. Bu konu sevgili Makbule Abalı'ya ait.

https://ucunkuslar.blogspot.com/2021/01/bir-zamanlar-egitim.html

Özellikle bir öğrenci olarak "Eğitim" konusuna değinmekten büyük bir mutluluk duyacağımı belirtmek isterim. 

Adında "Eğitim Sistemi" dedikleri şey altyapısı olmayan büyük bir beklenti. Geçen gün bir makalede şunu okudum diyor ki "Kanada da eğitim neden bu kadar yüksek seviyede biliyor musunuz? Bakanın oğluyla işçinin oğlu aynı sınıfta." Bunu okuduğumda çok üzgünüm ama  çok hak verdim. 

Plansız yapılan çalışmaların başarıya veya güzelliğe ulaştığına tanıklık etmiş değilim.Plansız kentleşmeyi buna örnek verebiliriz ülkemin gizli derdi. Plansız nüfus artışını buna örnek verebiliriz. Eğitim de maalesef bunlardan biri plansız bir eğitim var Türkiye'de. İki yılda bir bakanın değişmesi ile sınavların isimlerine,tarihlerine vs. bir düzene koyamamaları nedeniyle "Eğitim Alanında Başarılı Ülkeler" arasında en sonlarda yer alıyoruz. Gelişmeyen ülkelerin arasında gelişmekte olan bir ülke Türkiye. Çok acı bir tablo. 

Bir öğrenci olarak mağduriyetimi dile getirmek istiyorum. Girdiğimiz sınavlar bizim hiçbir zaman başarımızı belirlemedi.Biz hep bir veya dört yıllık süreç içerisinde öğrendiklerimizden sorumlu olduk. Öğrencinin kişisel yetenekleri bu ülkede hiçbir zaman önemli olmadı.Mesela görsel sanatlar ile ilgilenen birisi neden üniversite sınavına kadar matematik görüyor? Bunun açıklaması nedir? Bazı okullarda görüyorum arkadaşlarım,akrabalarım vs. alınan eğitime eğitim demeye bin şahit uzaktan eğitimde öğretmen derse girmiyormuş ne beklenir ki öğrencilerden? 

Aşı bulundu biliyorsunuz. Hatta iki Türk buldu bunuda biliyorsunuz. Nerede buldular? -Ülkemd... Almanya'da. Aziz Sancar Nobel ödülü almıştı biliyorsunuz kendisi çok başarılı bir örnek. Çalışmalarını nerede yaptı? -Ülkemd...ABD'de. 

Türkiye,koşullarını öğrencilere veya meslek sahibi olmuş bireylere uygun şekilde hazırlayamıyor,sunamıyor. Bu yüzden ülkemde beyin göçü oldukça fazla. Eğitim oldukça düşük maalesef. Bir öğrenci olarak düşüncelerim bu yönde. 

Sevgili Makbule Abalı'nın sorduğu birkaç soruyu cevaplamak isterim. İlkokul öğretmeninizi hatırlıyor musunuz? Unutulmayan yönleri nelerdi? Okul yaşamınızda  sizi olumlu etkileyen kaç öğretmeniniz oldu, neler yaptılar?

Elbette hatırlıyorum nasıl unutabilirim ki :) Unutulmayan yönleri şöyle ki ben okul değiştirmiştim yeni bir okula geldim ve kimseyi tanımıyorum kimsede benimle arkadaş olmak için çabalamıyor ben yanlarına gidince konuşmayı bırakıyorlardı. Kendisi bana yardımcı olmuştu çok iyi bir öğretmendi öğrencinin gözüne bakarak anlatır,bizi çok severdi. Okul yaşamımda beni olumlu etkileyen dört öğretmenim oldu ikisi sınıf öğretmenim ikisi ise dersime giren öğretmenlerden gerçekten söylüyorum bir şeyleri anlatmak için çabalayan ve yaptıkları işi çok seven öğretmenlerimdi. Her zamanda bana destek oldular. Onları unutamayacağım. 

Konu gerçekten önemliydi. İsteyen herkes katılabilir. Sağlıcakla kalın pek değerli okuyucularım.  

18 yorum:

  1. Bende iki çocuk büyütüyorum bu memlekette
    Seneye eğitim maceramız başlar hayırlısıyla.
    Neler bekliyor bizi göreceğiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maşallah Allah bağışlasın. Hayırlısı olsun inşallah. Onlarında aynı şeyi yaşamamasını diliyorum 😊🙏🏻 Onların koşulları daha güzel olsun.

      Sil
    2. Amin. Amin.
      Inşaallah diyorum bende.

      Sil
  2. öğretmenlerini anlattığın bölüm ne hoştu, bir de mağduriyet kısmı, işallah bizim ülke de bir gün kanada gibi oluur :)

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkür ederim. Önemli noktalara değinmeye çalıştım :) Gerçekten çok güzel özetlemişsiniz bahsettiğiniz şeylere kesinlikle katılıyorum. Evet evet tabii ki var birazda buradan kaybediyoruz biz. Çok güzel bir örnek daha önce hiç aklıma gelmemişti bizi deneme tahtası gibi kullanıyor bir sistemi oturtmadan diğer sisteme alışmaya çalıştırıyorlar. Ezberci eğitim yüzünden en sonlarda yer alıyoruz maalesef.
    Dediğim ve sizinde söylediğiniz gibi biz öğrencilere herhangi bir alt yapı sağlayamadıklarımdan dolayı şimdi okuduğunu anlama bir diğer adıyla "yeni nesil sorular" dan sınavları hazırlamaya başladılar haliyle öğrenciler de sudan çıkmış balığa dönüyorlar çünkü o tarz sorularla daha önce karşılaşmadılar. Bu da alt yapının sağlanamadığı nı gösteriyor maalesef. Dediğiniz gibi tek çözüm, sistemi oturtmak. Umarım istediğiniz mesleğe bir an önce kavuşursunuz :)

    YanıtlaSil
  4. Bir öğrenci gözünden okumak da iyi oldu bir öğretmen olarak benim için :)

    YanıtlaSil
  5. Ben anlamakta zorlanıyorum. Şu yazdıklarınız ne kadar doğru şeyler. Henüz öğrenci olduğunuz halde bugün sizi Milli Eğitim Bakanı yapsak inanın ki eğitim konusunda çok daha fazla yol alırız. Başa gelen bakanlar memlekette eğitim nasıl sabote edilir ona çalışıyor. Ezberci, araştırma imkanları yetersiz, kötü, gelecekleri belirsiz bir sistem (sistemsizlik demek daha doğru bir tanım) sunuluyor gençlere. Eminim ki Avrupa'nın gelişmiş ülkelerinde kreşlerde verilen eğitim bizdeki üniversitelerin çoğunda verilen eğitimden çok daha planlı ve amaçlanan hedefe yöneliktir. Geleceğimizi kararttıklarının farkında değiller mi, işi mi bilmiyorlar, özellikle mi yapıyorlar bilemedim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle ben teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için. Biliyor musunuz gerçekten de öyle. Yazmadan önce kaynak araması yaptım Finlandiya da gerçekten ama gerçekten eğitim planlı ve amaca,hedefe yönelik üstelik bu kreşte başlıyor.Açıkçası işi biliyorlar hem de çok iyi biliyor olmalılar ki doğru düzgün yapmamak için ellerinden geleni yapıyorlar diye düşünüyorum.Harcanıyoruz maalesef.
      Pek kıymetli yorumunuz için bir kez daha teşekkürler :):)

      Sil
  6. hiçbir şeyin değerini bilemiyoruz ne diyebilirim ki, anılarını anlattığın kısmı da sevdim :) umarım her şey daha iyi olur da kanada isveç filan gibi oluruz bir gün hatta eski azmimize ve ilime irfana olan özverimize kavuşsak bile bir şeyler değişir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım, inşallah 🙏🏻😊 teşekkür ederim.

      Sil
  7. kelime oyunu 7 yi neden yazmıyon teeeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep inanır mısın şuan kafamdan geçiriyordum kelimeleri ne yazabilirim diye :)) birde blogları geziyordum. Bu hafta yine pek vaktim olmadı biraz geç oldu ama olsun. Bugün yazarım.

      Sil
    2. heyooooo bıp tıs bıp tıs :)

      Sil
  8. Söylenebilecek her şeyi detaya girmeden net bir şekilde söylemişsin. İçler acısı bir durumdayız ve benim bu sistemin düzeleceğine olan bir inancım kalmadı maalesef. Sadece daha da beter olmamasını umuyorum. Kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet maalesef tam da o durumdayı. İnanç konusunda bir yanım ümitli bir yanım ümitsiz benim de. Umarım :) Çok teşekkür ederim.

      Sil

Müteşekkir

Efendim öncelikle hepinize çokça selamlar.  Epey zamandır yoktum. Yokluğumda neler oldu neler bitti bilinmez. :) Zaten bu yazıyı da dayanama...