18 Oca 2021

Mektup/Kelime Oyunu 7

Herkese merhaba. Geçen haftanın kelimelerini sevgili Mükemmelis belirledi. Kendisine teşekkür ediyorum. Aynı zamanda etkinliği organize eden sevgili Deeptone'a da teşekkür ederim. Biraz geç kalmış olsamda yazımı tamamladım. 

Kelimeler:Kırmızı Elma, Şemsiye, Gömlek, Ayna, Fotoğraf


Sergiden ayrıldığımda yazarın kitabının içinden çıkan bu mektubu elimde sıkıca tutuyordum. Mektupta aynen şöyle yazıyordu: 

"Bu hayatta herkes,her şey sizi yanıltabilir ama aynadaki görüntünüz sizi asla yanıltmaz içinizde bir yerlerde bulunan inkar duygusudur gerçeği kabullenemeyen. Bir gün arabada giderken,sokakta yürürken,bir uygulamada karşınıza birden çıktığında bir şarkı sakın şaşırmayın hissettiklerinizden. Ne duyuyorsunuz? Ne yaşattı size o şarkı? Hangi anda saklısınız? Bir şarkı,bir fotoğraf sizi maziye götürebilir ama dikkat edin dönmesi zor olabilir geçmişin kanatları altında kendiniz kendi gerçeğinizle yüzleşebilirsiniz." 

Sonrasında arkadaşıma sordum "Senin mektubunda ne yazıyor?" bana döndü ve şaşkın şaşkın yüzüme bakarak "Ne mektubu?Baksana gömleğim nasıl duruyor?" dedi ilk başta gözlerimi devirdim "Ne gömleği yahu?" diye geçirdim içimden sonra anladım bu yalnızca bana özel bir mektuptu. Peki ya neden? Neden yalnızca bana özeldi? Az önce en sevdiğim yazarın en sevdiğim kitabının arasında bu mektubu bulmuştum. Hiç durmadan fuar alanına yeniden gittim etrafıma bakıyor içimden yazarın gitmemiş olmamasını diliyordum bu bir tesadüf olamazdı. Yazarın bulunduğu yayınevini sonunda buldum kendisine doğru yürüdüm işte orada tam karşımda duruyordu. İmzalanan kitapları bitirmiş, uçağına yetişmek üzere aceleci bir hali vardı. "Sevgili yazar...Bu mektup neden bana özel?" böyle sorunca insanlar kendimi fazla önemsediğimi düşünebilirdi ki bende öyle düşünürdüm yazar bana döndü "Belki sen o mektuba özelsindir? Yani demek istediğim o mektup kitaptaki karakterlerden biriyle özdeşleşmiş durumda o karaktere ithafen yazılmış bir mektup ama sen kendini gördün. Oysaki bu mektup her kitapta vardı sevgili okur." dedi o an öylece kaldım. Doğru olabilirdi.Sokakta avare avare dolanmaya başladım önümden insanlar geçiyor kırmızı elma satan amcanın sesi tüm sokağı dolduruyordu kendimi bu kalabalığın içinden aldım ve sahile gittim. Küçük bir çocuk rengarenk şemsiyesini elinde tutuyor sanki yağmur yağıyormuş gibi küçücük dilini dışarıya uzatıyordu.  Bende kollarımı açtım rüzgarı yüzümde hissettim sonra bu mektubu aldım ve iyice düşündüm şimdi üstünden bir yıl geçmesine rağmen hala kitabın arasında duruyor. Yalnızca kitabın arasında durmakla yetinmeyip hayatımı da şekillendiriyor. Şimdi yine sahildeki bir banktayım arkada bir şarkı çalıyor ve ben şaşırmıyorum "Life is life na na na na na..." 







18 yorum:

  1. Bende imzalattığım kitabın içinde bir mektup bulsam, kendimi özel hissederim doğal olarak.
    :))

    YanıtlaSil
  2. koydum listeyeee gelcam yineğğğğğ yine yazmışsındır sen güzel bişeyleeer :)

    YanıtlaSil
  3. En sevdiğim yazarın imzalatabildiğim bir kitabının arasında bir mektup bulsam... Bu muhteşem olurdu :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah evet ya. Kesinlikle muhteşem olurdu. Keşke öyle bir şey olabilse :))

      Sil
  4. Bu durum benim hoşuma gitmezdi çünkü ben yazarı, yazdıklarıyla tanımalıyım, kişisel düşünceleriyle değil... Her zaman olaya böyle yaklaşırım. Karakter ve tip ayrımı gibi

    YanıtlaSil
  5. ya ne güzel bir buluş bu, kitabın içinden çıkan mektup, ve sen o mektuba özelsin, her kitapta var bu mektup, yaaa hem sevimli hem de gizemli yaniii simyacı gibi hihi, eh life is life yani eveeeet başka ne olcaktı hehehe, life is pain, life is hard olmasın daaaa :) sahaflardan aldığım kitapların arasında böle bir dolu not buluyom ben yaaa ama bu seninki bambaşkaydııııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O mektuba özel olabilmeyi isterdim doğrusu :) Aman aman sakın olmasın deep life is life güzel öylece kalıversin :) Yaa ne güzel böyle notlar bulmak yani sahafları da severim. Çook teşekkür ederim deep beğenmene çok sevindim :))

      Sil
    2. https://sadevederin.blogspot.com/2020/06/kitap-arasi.html

      bak burda var bir tanesiii :)

      Sil
  6. Yaşayıp da kitaplarını okuduğunuz biri var mıdır? Sizin yazarınız kimdir? Yazınızı okuyunca 18 yaşımda kullandığım ilk oyum aklıma geldi. Seçime az kala bana bardaklar, mektuplar göndermişlerdi. Ben, bana özel sanıp her gün kime oy vereceğimi kara kara düşünüyordum. Sağ olunuz. Etkinliğin bana düşen kısmını okumak için sizi benim yazıma da bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır maalesef çok isterdim. Benim yazarım üstad Necip Fazıl Kısakürek'dir. Onun kitaplarından birinde bana özel bir mektup olsa ne güzel olurdu. Rica ederim yazım size bunu hissettirmiş ise ne mutlu bana :) Elbette yazınızı okurum :)

      Sil
  7. Çok güzeldi gerçekten bu etkinlik sayesinde çok güzel öyküler okuyorum hemde keyifle gönlüne sağlık canım benim sevgiler 🤗👏👏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ne harikulade bir yorum bu 🙏🏻😊 Bu etkinlik bana gerçekten çok şey kattı çok iyi bir fikirdi size katılıyorum :) Sevgiler 🌸

      Sil
  8. yaa bunu okumayı unutmuşum görmemişiim :) çok güzel bir fikir kitabın arasına mektup konmasıı yazarların böyle değişik fikirleri olmasını hep sevmişimdir çok sevimli ve insanı özel hissettirir tabii :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana hiç denk gelmedi ama gelseydi eğer bende kendimi çok özel hisseder o mektubu hep saklardım öyle şeyler çok naif ve çok hoş oluyordur eminim ki :)

      Sil

Müteşekkir

Efendim öncelikle hepinize çokça selamlar.  Epey zamandır yoktum. Yokluğumda neler oldu neler bitti bilinmez. :) Zaten bu yazıyı da dayanama...