18 Oca 2021

Ağaç Ev Sohbetleri 74

Herkese merhaba. Ağaç Ev Sohbetlerinin 74. haftasındayız.Bu haftanın konusu sevgili Sessiz Gemi'den geldi. Konu oldukça hoş bir konu kendisine teşekkür ediyorum. 



Çocukluğunuzda yetişkinlerin veya sizden büyüklerin sizi korkutmak amacıyla veya gerçekten inanarak anlattığı öcü, cadı, hayalet vs hikayeleri var mıydı? Bununla ilgili anılarınızı anlatır mısınız?

Bana anlatılan öcü,cadı,hayalet vs. hikayeler yoktu ama ufak tefek korkutmalar elbette vardı. 

Ben küçükken baş parmağımı emerek uyuyordum emzik yerine onu tercih ederdim doğrusu. Sonra bir gün baş parmağım iltihaplandı doktora gitmiştik elimin halini görmeniz lazım davul gibi şişmiş,iltihaplanma olmuş doktora gittiğimizde bana elime sürmem için krem vermişti annemde ben yatmadan önce baş parmağıma kremi sürer "Eğer parmağını emersen sürekli tırnağın çıkar,parmağın büyür." derdi o günden sonra bir daha hiç öyle yapmadım. 

Bir gün oyun oynuyordum yine beş yaşlarında filanım amcam beni kızdırıyor şaka yapıyordu bende sinirlendim amcama "Küstüm seninle." dedim kapıyı kapatıyordum ki tırnağım çıktı (detaylara takılmayacağım) hastaneye gittik filan parmağımı sardılar sonra yeniden eve döndük annem ve babam bana sürekli yoğurt yedirip süt içirir bunları yiyip içmezsen tırnağın bir daha hiç çıkmaz derlerdi. (Not:Bazıları kolunu,ayağını kırar ben hep tırnağımı yanlışlıkla çıkarırdım 2 kere çıkmıştı bir kerede tam çıkıyordu.) 

Çok yaramaz,elli ayaklı bir çocuk değilmişim annemin anlattığına göre. O yüzden başımdan çok şey geçti diyemem benim hatırladıklarım bu ikisi oldu. İsteyen herkes katılabilir. Sağlıcakla kalın :) 


20 yorum:

  1. Tırnak çıktı yani yerinden öyle mi...
    Et tırnaktan ayrılmaz derler birde
    :)
    Ama cidden çok ilginç. Başka bir şey olmuştu da siz mi küçük diye yanlış aklınızda kaldı ki.
    Çok acır o ama yaaa... içim bi hoş oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynen öyle olmuştu. Hem ben küçükken oldu hemde bir yıl önce bu yüzden aklımda yanlış kalması mümkün değil :) Vallahi ne yalan söyleyeyim çok acıdı evet.

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim :):)

      Sil
  2. kardeşim de orta ve yüzük parmağının ikisini birden emerdi yıllarca vazgeçirmeye uğraştık liseye giderken artık toplum içinde utandığından bırakabildi :D hep tırnağından yaralanmışsın kıyamam :) ben de sürekli bir yerimi kırarım hala da öyle en son kaburgamı ikinci kez kırdım hala ağrıyor geceleri, birkaç ay önce de bacağımı kalça eklemine yakın yerden kırdım alçıya bile alamıyorlar bu saydıklarımı acımla yaşıyorum, bunlardan baya evvel de yine bacağımı kırmışlığım var bu sefer alçıdaydı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emzikten daha iyiydi ama :) Maalesef öyle oldu. Yaa çok çok geçmiş olsun alçıya alınmaması çok kötü bir durum acısını da tahmin edebiliyorum kol,bacak kırıkları tamam ama kaburga ve kalça kemiği çok kötüdür eminim ki.

      Sil
  3. ay bi de hep yanlışlıkla fark etmeden ayak tırnaklarımı çıkartıyorum ben de, yine öyle bir şey var başımda iki haftadır düşmedi ama geri iyileşiyor gibi, acayip sakar biriyim galiba düşündüm de :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir tuhaf oldum şimdi ayak parmağı başka tabii. Ben de çok sakarımdır doğrusu 🤭 Geçmiş olsun tekrardan umarım bir daha yaşamazsınız.

      Sil
  4. Tırnak konusunda fobim var. Tırnak nasıl yerinden çıkar, sonra tekrar yerine takılır ya. Tüylerim diken diken oldu bak:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tırnak yeniden yerine takılmıyor ki yeni bir tırnak çıkıyor :) Ürkütücü bir konuu. Benim de fobim oluştu artık ama alıştım da.

      Sil
  5. Tırnak düşmesi çok fena :( güya kömür taşıyan babamıza yardım edeceğiz kardeşimle , yaşlar 10 var-yok, o baltayı aldı ben elimi uzattım,o çekti elini ben koydum ,ben çektim o koydu derken karambole düştük ve benim baş parmak jazazede.Mosmor oldu tabi,kanadı felan şükür ki parmak yerinde,bir iki gün içinde tırnak komple düştü, neyse ki geri geliyor tırnak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir-iki günde düşmesi çok iyi olmuş benimki bir buçuk ay sonra alttan tırnak çıkarken düşmüştü. Bu arada gerçekten karambole düşmüşsünüz çok geçmiş olsun. Siz balta filan deyince ben orada bir gerildim :) Neyse ki yeniden geliyor evet bir başka ihtimalini düşünemiyorum bile 😊

      Sil
    2. Teşekkür ederim:) size de çok geçmiş olsun. ben güya ufalanacak kömürü kesmesi için önüne koyuyorum çok maharetliymuş gibi, kardeşim de gücü yetiyor sanki boyu kadar baltayı kaldırıp vuracak, iyi ki yetmiyor gücü, kaldıramadı fazla yukarıya sapı .

      Babaların işine karışmayacaksın, net :)

      Sil
    3. Teşekkür ederim :) İyi niyetiniz canınızı yakmış.Aynen öyle karışılmaz 😁 :)

      Sil
  6. Tanıdığım en naif bir kız çocuğuydun zaten.Hic yaramazligina şahit olmadık😊tatlım kalemine sağlık 😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımsın 🧡 çook teşekkür ederim. İyiki tanıyorum 😘🌸

      Sil
  7. annenler iyi formül bulmuş yanii, yoğurt süt tırnak, emersen tırnak, büyüyünce bunları konuştun mu onlarlaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahhahaha deep. Ben de yazarken fark ettim. Hayır konuşmadım. Küçükken dediklerinde hemen kanardım :)

      Sil
  8. Benimde parmağım küçükken bahçe kapısının arasına sıkışmış vekopmuştu sonra diktiler falan ayyy yazarken içim kötü oldu yaaa acısı aklıma geldi..görüntüsü bi tuhaf mesela..manikürde falan sorarlar hep bu parmağınıza ne oldu diye:):)bilirim yani acısını

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy nasıl acımıştır çooook geçmiş olsun. Bir tuhaf oldum. Başınıza gelmesi büyük bir talihsizlik olmuş.

      Sil

Müteşekkir

Efendim öncelikle hepinize çokça selamlar.  Epey zamandır yoktum. Yokluğumda neler oldu neler bitti bilinmez. :) Zaten bu yazıyı da dayanama...