28 Oca 2021

Özdemir Asaf

 

40. yıl anısına...

Türk edebiyatımızın ''zarif'' ve ''yalnızlık şairi'' adıyla anılan sevgili Özdemir Asaf hayata gözlerini 1981 yılında yumdu.
İsterseniz bu özel günde üstadın en özel şiiri ile onu anmış olalım.

Lavinia Şiiri Hikayesi

Özdemir Asaf küçüklüğünden beri "-r" harflerini telaffuz edemez "ğ veya g" harfi olarak söylermiş.
Lise yıllarında öğretmeni herkese şiir okutur sıra Özdemir Asaf'a geldiğinde öğretmeni ona okutmazmış. Bir gün yine öğretmen şiir okuturken Özdemir Asaf dayanamayıp sormuş: 
"Neden bana şiir okutmuyorsunuz?" diye 
Öğretmen ise "Sen şiir okumuyorsun,sen şiirin canına okuyorsun." demiş.
Bunun üzerine Özdemir Asaf "Lavinia" adlı şiirini yazmış ve bu şiirini bir yarışmaya göndermiş. Şiiri kazanmış ve kürsüde okuyacağı zaman geldiğinde Mehvide Beyat da salondaymış yani "Lavinia"sı. Şiiri güzel bir diksiyon ile okumuş ancak şiiri okurken Lavinia salonu terk etmiş Özdemir Asaf şiiri şu şekilde sonlandırmış: 

Sana gitme demeyeceğim 
Ama gitme Lavinia 
Adını gizleyeceğim 
Sende bilme Lavinia
 
Aslında bu şiiri planotik aşkının neticesinde yazdığı söyleniyor. 

Lavinia

Sana gitme demeyeceğim.
Üşüyorsun ceketimi al.
Günün en güzel saatleri bunlar.
Yanımda kal.

Sana gitme demeyeceğim.
Gene de sen bilirsin.
Yalanlar istiyorsan yalanlar söyleyeyim,
İncinirsin.

Sana gitme demeyeceğim,
Ama gitme, Lavinia.
Adını gizleyeceğim
Sen de bilme, Lavinia.

Sevgi,saygı ve minnetle...
Işıklar içinde uyu Üstad. 

14 yorum:

  1. Şairi severim, fakat şu kitabının ilk sayfası gözüyle bakınca, ve öyle okuyunca daha çok sevdim:) Çok hoş olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında o kitaba tam olarak başlamadım ben :) İlk sayfada Necip Fazıl Kısakürek'e yer vermeyi düşünüyorum :) Bu yazım sadece değerli şairimizin anısına yazdığım bir metindi diğer yazdıklarım gibi ama çok teşekkür ederim. Kitap hakkında düşünüyorum ismini,şairleri... Bir an önce başlayacağım :) Tekrar tekrar çook teşekkür ederim 🌸

      Sil
    2. Ben de o gözle baktım dedim zaten; kitap için parlak ışığı aldım yani:)

      Sil
    3. Daha da mutlu oldum şimdi :) Çok teşekkür ederim. 🌸🙏🏻

      Sil
  2. Bu şiiri biliyordum ama hikayesini bilmiyordum teşekküller:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek. Asıl ben teşekkür ederim yorumunuz için :)

      Sil
  3. Güzel insan, büyük şair... Teşekkürler paylaşım için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle :) Yorumunuz için ben teşekkür ederim.

      Sil
  4. edip canseverden sonra en sevdiğim. mevhide konusunu bilmiyodum bu da güzelmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Edip Cansever'i bende severim :) Bende hakkında yazılan yazılarda görmüştüm paylaşmak istedim onun anısına. 🌸🙏🏻

      Sil
  5. Şiirlerini okumayı çok severim, güzel paylaşım:)

    YanıtlaSil
  6. Tanıtım için teşekkürler. Eskiden şiire ilgim yoktu, o yüzden çok bilindik şiirleri bile fazla bilmiyorum. Bu hikaye de güzelmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek. Benim için çok zevkli oluyor :):)
      Hikaye kısacık ama güzel bir hikaye.
      Yorumunuz için çok teşekkürler 🌸

      Sil

Müteşekkir

Efendim öncelikle hepinize çokça selamlar.  Epey zamandır yoktum. Yokluğumda neler oldu neler bitti bilinmez. :) Zaten bu yazıyı da dayanama...