16 Şub 2021

YAŞAMAK / Kitap Yorumu

Herkese merhaba. Normalde kitap tanıtımı,yorumu yapmamayı düşünüyordum bloğumda fakat hayatımda okuduğum en güzel kitaplardan biriyle karşılaştım. Onu okumamayı dilerdim çünkü kitaplar bitince beni bir hüzün kaplıyor ama bu hüzün bu sefer farklıydı. Sevgili okurum bugün hayatıma illaki dokunacağını düşündüğüm ve bundan da emin olduğum bir kitabı okudum,bitirdim sizin de hayatınıza dokunması için şimdi onu sizlerle paylaşacağım kesinlikle okumanız gereken bir kitap olduğu kanaatindeyim. Kitabın ismi ''Yaşamak''


Yazarının henüz ikinci romanı olmasına rağmen dünya çapında büyük bir kitleye ulaşan Yaşamak, Çin’in yakın geçmişindeki zorlu yaşam koşullarını tüm gerçekliğiyle ele alıyor. Yu Hua tarafından 1993 yılında kaleme alınan yapıt. Çin edebiyatına ait olan bu kitap ilk zamanlarda kendi ülkesinde yasaklanmasına rağmen sonrasında tekrar okuyucuya sunulmuştur. İlk sayfalarında bazı kısımları absürt bulup her ne kadar karaktere kızsam da kitabın sonu kesinlikle ve kesinlikle görülmeye değer. Tavsiye ediyorum :) Okumanız gereken bir kitap olduğu kanaatindeyim. 

Kitabın arka kapağı:
Aile servetini yiyip tükettiği gençlik günlerinde, uzun bir hayatın ona neler sunacağından habersizdir elbette Fugui. 
Yıllar sonra, yaşlı öküzüyle tarlasını sürerken tanıştığı bir yabancıya hayatından söz etmeye başladığında, şımarık bir gencin başına gelenlerden fazlasını sayıp dökecektir bu yüzden: Fugui, kendisiyle birlikte altı insanın hayatını, kaderin sürprizlerini, yaşamın acılarını ve sevinçlerini anlatır. Onun dilinden -daha doğru bir ifadeyle Yu Hua’nın kaleminden- dökülenler, insanlık durumlarına dair epik bir romana dönüşür böylece. Basit bir anlatım, güçlü bir anlatı doğurur: Sabanın toprakta bıraktığı izlere benzer kâğıt üzerinde satırlar. Yaşamın her şeyi kapsaması gibi, Yaşamak da hayatı olduğu gibi kucaklar. Doğumları ve ölümleri, mutsuzlukları ve umutlarıyla...
Yayımlandığında ülkesinde yasaklanmasına rağmen, bir hayat öyküsü okumamış da sanki bir hayat yaşamış olduklarını söyleyen okurlarının her geçen gün artmasıyla bir “modern klasik”e dönüşen Yaşamak’ı Bahar Kılıç, Çince aslından çevirdi.

Yasaklanmasının nedeni: 

Yu Hua, birçok yerde Çin Komünist rejimi hakkında, toplumsal hayat ve kişiler bazında eleştirilerini sunmaktan geri kalmıyor. Bunları romanın içinde gayet başarılı bir şekilde eritiyor ve rejimin başta savunduğu şeylerin tam tersini daha sonra insanlara nasıl dayattığını da satırlarına yansıtıyor.

37 yorum:

  1. Zaten bir kitap yasaklandıysa o kitapta bir şey vardır hocam bir derdi vardır yani kitabın anlattığı....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Yu Hua, birçok yerde Çin Komünist rejimi hakkında, toplumsal hayat ve kişiler bazında eleştirilerini sunmaktan geri kalmıyor. Bunları romanın içinde gayet başarılı bir şekilde eritiyor ve rejimin başta savunduğu şeylerin tam tersini daha sonra insanlara nasıl dayattığını da satırlarına yansıtıyor."


      Bir zamanlar yasaklanmasının nedeni bu şekilde anlatılıyor. Bir şeyler varmış evet :):)

      Sil
  2. Bir süredir merak ediyordum bu kitabı. Bir sonraki kitap alışverşime ekliyorum o vakit. :)

    YanıtlaSil
  3. Sonradan serbest bırakılmış olsa da ilk başta yasaklanmış olması ilgi çekici olması için fazlası ile yeterli:-) Tavsiye için sağolun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle. Bende bu yüzden almıştım aslında birde tavsiye üzerine :):) Ben teşekkür ederim.

      Sil
  4. Çin'de küçük bir eleştiri görse hemen engelliyor, Tibette 7 Yıl filmi başrolü Brad Pitt'in bile ülkeye girişini yasaklamıştır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç eleştiriye açık değiller :D
      Aaa gerçekten mi bilmiyordum. Şaşırdım.Brad Pitt'in bile ülkeye girişini yasaklamış... Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  5. Yasaklı şeyler ilgi çeker ya okumalı bu kitabı da. Notumu aldım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlgi çekeceği kadar da var :):) Kitap gerçekten güzeldi. Bitirdiğim de uzun süre elimde kitapla düşüncelere daldım.
      Şimdiden keyifli okumalar dilerim 🌸

      Sil
  6. Çin edebiyatı bu alanda hiç kitap okuduğumu hatırlamıyorum. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha öncesinde bende hiç okumamıştım ama Çin edebiyatında olan bu kitap daha öncesinde okuduğum kitaplardan çok daha iyiydi. Keyifli okumalar dilerim.

      Sil
  7. Benimde okumadim resmen yaşamıştım kitabı Yağmurcuğum.Hatta bazı yerlerinde bu kadarda bahtsizlik olmaz ya dedirtiriyor.Bende şiddetle tavsiye ederim takipçilerine😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk başlarda karaktere çok kızarken sonrasında çok acıdım. Bu kadar da olmaz gerçekten. Yaşadıkları çok üzücü ve çok ağır ama yaşattıkları da... 😊 Teşekkür ederim 🧡🥰😘

      Sil
  8. Daha önce hiç duymamıştım bu kitabı hemen listeme yazıyorum ve en yakın zamanda okumak istiyoruum :) teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu bana bu güzel kitabı okumanıza vesile oldum. Keyifli okumalar dilerim şimdiden :):)

      Sil
  9. Tavsiyeniz için teşekkürler :) Merak uyandırıcı duruyor gerçekten... Yasaklanmış olması da ilginç...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek. İlk başta bende yasaklanmasına şaşırmıştım ama sebebini öğrenince Çin'in böyle bir kitabı yasaklamasına pek şaşırmadım :) Kitap güzel. Keyifli okumalar şimdiden. 🌸

      Sil
  10. Tanıtım için teşekkür ederim Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek 😊🌸
      Şimdiden keyifli okumalar dilerim.

      Sil
  11. İlk bakışta kişisel gelişim üzerine yazılmış bir kitap sandım ama sanırım bu bir yaşam öyküsü, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle bu bir yaşam öyküsü :):) Kişisel gelişim kitaplarını pek sevmem ben doğrusu.
      Rica ederim.
      Keyifli okumalar dilerim 🙏🏻🌸

      Sil
  12. hıms piki okuycam, çin filmleri dizilerini seviyom, bunu da severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen kesin seversin deepsi :):) Emin konuştum ama... Umarım seversin :D
      İyi okumalar dileriim. 😊
      Bende filmlerini ve dizilerini sevemedim gitti.

      Sil
  13. Çin, Japon ve Kore edebiyatı eserlerini hiç okumadım. Aslında çok da merak ediyorum. Başka çok sevdiğiniz önereceğiniz bir şey yoksa bunu listenin başına ekleyeceğim çünkü yasaklanmış kitapları okuma hevesim hep çok fazladır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde bu edebiyata dair okuduğum ilk kitap oldu. Diğer kitaplarda eğer bu kadar başarılıysa ve güzelse son olmayacak gibi gözüküyor :):)
      Başka bu denli önerebileceğim kitap ne yazık ki yok ama eğer olursa yine kitabın tanıtımını yapar,sizlerin okumasına vesile olurum. Bu da beni mutlu eder elbette. 🌸😊
      Benimde öyledir :)

      Sil
  14. Kesinlikle öyle bende çok merak etmiştim. Merakıma değdi :):) Umarım sizde seversiniz. İyi okumalar dilerim. 😊🌸

    YanıtlaSil
  15. Çin romanlarını da seviyorum.
    Bu seriyi okuma kitabı listeme ekleyeceğim.
    Tavsiye için teşekkür ederim

    Endonezya'dan selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar :)
      Benim Çin edebiyatına dair okuduğum ilk romandı. Diğer kitaplarda en az bu kadar güzelse son olmayacak gibi gözüküyor. Rica ederim. Yorumunuz için ben teşekkür ederim 🌸🙏🏻
      Bizden de çokça selamlar :)
      Keyifli okumalar dilerim şimdiden.

      Sil
  16. Hiç okumadığım bir tür, listeme aldım mutlaka... Bir de güzel anlatmışsınız nasıl merak etmeyelim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiim güzel görüşünüz için.🌸😊
      İyi okumalar. Umarım beğenirsiniz.

      Sil
  17. Çok Çok çok sevmistim

    YanıtlaSil
  18. İlgi çekici bir konuya sahip hele ki Çin gibi bir ülkede yasaklanmış bir kitap olması baya ilgiyi cezbediyor. Yorumunuza, emeğinize sağlık. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle :) Kitabın okunmasının en temel nedeni de bu aslında dediğiniz gibi "yasaklanmış".
      Çok teşekkür ederim :):)

      Sil

Müteşekkir

Efendim öncelikle hepinize çokça selamlar.  Epey zamandır yoktum. Yokluğumda neler oldu neler bitti bilinmez. :) Zaten bu yazıyı da dayanama...