27 Nis 2021

Ağaç Ev Sohbetleri 88

Herkese merhaba. Ağaç Ev Sohbetlerinin 88. haftasındayız. Ağaç Ev Sohbetlerine katılmayalı uzun bir zaman oluyor. İlk fırsatta değerlendirmek istedim. Bu haftanın konusu sevgili Manxcat/KuruksuzKedi'den geldi. Benim kendimce bazı şeyleri sorgulamama neden oldu. Kendisine bu konu için teşekkür ediyorum. İsteyen herkes katılsın :) (İsminin üstüne tıklayarak kendi yazısına ulaşabilirsiniz.)


Sizi başkalarından ayıran, sizi "ötekileştiren" bir niteliğiniz var mı ya da bugüne dek kendinizi hiç "ötekileştirilmiş" hissetiniz mi? Sizi "öteki" yapan niteliğinizin aslında sizi "özel" ve "güçlü" kıldığını farkında mısınız?

Arkadaşımın arkadaşı ile ilk defa tanışmıştım ve çok sıcakkanlı davrandım. Normalde de öyleyimdir gerçekten fakat bu sefer biraz samimiyetsiz olmuş olmalı ki kız kaçar adım uzaklaştı :D Yalan değil ilk kez tanıştığım bir insan bana da yakın davransa kesinlikle samimiyetsiz ve itici bulurum fakat o an öyle değildi sonuçta ne demişler "Dostumun dostu dostumdur." bende öyle davrandım ama karşıdaki kişi benim içten duygularımı bilmediği için elbette anlayamadı :) Yani "bazen" ortamda aşırıya kaçtığım davranışlarım beni diğer insanlardan ötekileştirebiliyor. 

Kimi zaman kimi insanların o an karar veremeyeceği olaylarda ben "Hadi!" deyip büyük bir cesaret göstermiş oluyorum. İşin sonu ister başarı olsun ister başarısızlık yine de yüzümde rüzgarı hissedebiliyorum. İşte o zaman değiyor katlandığım zahmete. Mesela tam şuan uçaktan paraşüt ile tereddütsüz atlayabilirim. Yaparım yani :)) hiç yapamayacak olsam yapamazsın diyene inat yine yaparım  öyle de deliyimdir işte. Bunun da beni diğer insanlardan en azından yakın çevremden ötekileştirebildiğini düşünürüm. 

Benim normal bir yaşantım oldu hep. Kendimden çok dışarıdan başka insanlara karşı yapılan "ötekileştirme" durumunu kendime yapılandan daha sık gördüm. Hoş değil.  Özellikle olaya dışarıdan bakınca daha iyi anlıyor insan.

Farkında olmanın da büyük ayrıcalık olduğu kanaatindeyim. Bazı kişiler sırf birileri eleştiriyor diye kendi özelliklerini sevmeyebiliyorlar ve mutsuz oluyorlar. Bu da bana çok saçma geliyor. İnsan kendini sevebilmeli. Eksiği ve fazlasıyla... 

Benim düşüncelerim bunlardı. Dediğim gibi normal bir yaşantım oldu bu yüzden bu durumla pek karşılaşmadım. 

Sağlıcakla kalın 🌸

23 yorum:

  1. Belki de normal bir yaşantıya sahip olmak en güzeli :-) Kendi inandıklarınız ve savunduklarınız ile hiçbir yere dahil olmadan, kendi halinde yaşamak yada bunu yapabilmek bence en zoru ama en doğru olanı 🙏☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet,öyle. Dertsiz,tasasız bir şekilde. Ne güzel.
      Kesinlikle katılıyorum haklı yorumunuza :)
      Teşekkür ederim yorumunuz için 🌸😊

      Sil
  2. Çok sevdiğim serilerden biri çünkü birçok blogger çok güzel yazılar yayınlıyor ve bunları okumak çok güzel. bu yazının da konusu çok güzelmiş ve çok güzel yazmışsınız tebrik ederim :) ne güzel dediniz "insan kendini sevmeli "

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok seviyorum. Güzel bir şekilde fikirlerimizi belirtmiş oluyoruz. Farklı bakış açıları bile kazandırıyor bu seri.
      Çok teşekkürler güzel yorumunuz için 😊🙏🏻

      Sil
  3. Kimseyi memnun edemiyoruz değil mi :) Ben birini sevsem de ilk zamanlar pek samimi davranamam insanlar da beni çok soğuksun diye dışlar genelde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle maalesef. Kimseyi memnun edemiyoruz.
      Dışlama olayı hiç hoş değil. Mizacınız gereği bu olabilir elbette karşıdaki insanın anlayış göstermesi gerek. Ama nerde... 🙃

      Sil
  4. Aynadaki Yansıman arkadaşıma katılıyorum, kimseyi memnun edemeyiz, en iyisi kendimiz olalım, beğenen beğensin, beğenmeyen beğenmesin. :) Bizi biz olduğumuz için beğenmeyeceklerse zaten beğenmesinler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzu okuduktan sonra içimden kuvvetli bir "İşte o kadar!" dedim :)
      Öyle tabii beğenmeyen beğenmesin.

      Sil
  5. Sıcakkanlı ve samimi olmak güzel bir özellik bence, bu zamanda çok az bulunduğu için de insanlara değişik gelebilir:)

    YanıtlaSil
  6. hımmm her an bir delilik yapıp kendimi öteki yapabilirim diyosuuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle demiş oldum değil mi?
      :D Öyle tabii deepsii

      Sil
    2. yıldız (güneşe bakarken) blogunda öykü yarışması haberisi var :)

      Sil
    3. Hemen uçtum :) Teşekkür ediyorum deepsii 🌸😊

      Sil
  7. Ben teşekkür ederim yazınız için :) Kesinlikle insan kendini sevmeli! İlla ki bir noktada ya öteki oluyoruz ya da birini öteki yapıyoruz. Farkındalık önemli!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel dediniz. Maalesef öyle oluyoruz ve yine dediğiniz gibi farkındalık gerçekten önemli :)

      Sil
  8. Hepimiz farklılıklarımızla güzeliz. Ve dediğin gibi kendimizi sevmeliyiz. Başkalarının tercihlerine saygı duymalıyız. Çok güzel bir konuyu bütün içtenliğinle yorumlamışsın, emeğine yüreğine sağlık 😊🌺🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Böyle düşünüyorsanız ne mutlu bana 🌸😊

      Sil
  9. Her zaman başka birilerinin ötekisiyiz, bundan kaçmak mümkün değil. Üstelik bu güzel bir şey, bizi biz yapan bir özellik. Bazen bu durumu fark etmeyiz. Önemli olan ötekileştirdiklerimize her türlü baskı, şiddet uygulamamak. Ötekilerin de bize her türlü baskı ve şiddet uygulamaması elbette. Fikren farklılığımız, bizim en büyük zenginliğimizdir. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel açıkladınız. Asıl ben teşekkür ederim yorumunuz için. Kesinlikle katılıyorum size fikren farklılığımız dediğiniz gibi en büyük zenginliğimiz. 🙏🏻😊

      Sil
  10. Aslında bu çok güzel bir konu başlığı imiş, bir iki blogda daha görüp, oralarda da yorumla katıldım. Senin yazdıkların da çok iyi. Hatta gülümsettin beni iddia üzerine yapacakların konusunda. (galiba burda benziyoruz ikimiz) :))) Hayat hiç durağan değil, her an gelişiyor ve değişiyoruz. Bunu da bilmek güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet güzel bir konuydu.
      Çok teşekkürler :) Ne mutlu o zaman bana 😊
      Kesinlikle dediğiniz gibi. Gelişiyor ve değişiyoruz :)

      Sil
  11. Çok haklısınız! İnsanlar kandırılmayı seviyorlar evet. Çoğu zaman bende böyle düşünüyorum.

    İnanç konusunda ise aslında günümüzde birçok inanışa sahip olan insanlar var karşıdakinden anlayış bekledikleri halde kendileri o anlayışı gösteremeyebiliyor inanç konusunda. Bu yüzden ötekileştirildiğinizi hissediyor,düşünüyor olabilirsiniz ki nadiren de olsa bende bu şekilde düşünüyorum.

    YanıtlaSil

Müteşekkir

Efendim öncelikle hepinize çokça selamlar.  Epey zamandır yoktum. Yokluğumda neler oldu neler bitti bilinmez. :) Zaten bu yazıyı da dayanama...