17 Nis 2021

Kendi Dünyamdan Günlükler 4

 Herkese merhabaa. Nasılsınız pek değerli okuyucularım? Nasıl geçiyor günleriniz? Umarım çok iyisinizdir.  Ramazan ayı umarım her biriniz için güzel geçiyordur. 

Bu ay yaşadığım şehrin düzenlediği bir hikaye yarışması olacakmış. Katılmayı istiyorum elbette. Şiir yarışmasını kazanamamış olabilirim ama denemeye devam ediyorum. Edebiyat alanında gelişim sürecindeyim ne de olsa :) Henüz ne yazacağıma pek karar veremedim. Bende düşündüm ki blogumda bulunan hikayelerden birini daha da güzel bir hale getirerek yarışmaya gönderebilirim. Hangi hikaye olacağını da pek bilmiyorum açıkçası. Turgut Reis veya Kırmızı Kar Yağınca olabilir diye düşünüyorum (Üstüne tıklayarak hikayelerimi okuyabilirsiniz.) Öneriniz varsa zevkle kabul ederim.  

Son zamanlarda kil hamurundan broş veya aksesuar yapmayı çok istiyorum. Geçen gün fizik projesi için bir takım gerekli şeyler almaya gitmiştim kırtasiyeye sonrasında elimde kil hamuru ve sim bulundu birden. Sağ olsun arkadaşım olaya müdahale etti ama :)) Tam olarak şöyle bir şey yapmayı istiyorum. Umarım yapabilirim. Kesinlikle denemeye değer olduğu düşüncesindeyim. 

Düşüncem için güzel bir örnek 

En son "Her Yas On Sekiz Ay Sürer" adlı kitabı okudum. Bir hafta gibi bir sürede bitiverdi. Sınavlarım ve derslerimden biraz daha vakit bulabilseydim yaklaşık üç günde biterdi diye düşünüyorum.
Kitap akıcı ilerleyen bir kitap. Çok duygu yüklü bir kitap bekliyorsanız yanılıyorsunuz aksine duyguların karakterde çok hakim olarak yansıtılmadığı bir kitaptı. Bazı kısımlarda yazarın vermek istediği mesajları bile sorguladığım hatta bazı kısımları garip bulmuşluğum elbette var fakat genel olarak bakıldığında okunabilir bir kitap olduğu kanaatindeyim. 
Kitabın orijinal ismi "Rabbit Cake" fakat bence bu ismi de oldukça güzel ve kitap ile uyumlu.


Kitabın Arka Kapağı: Elvis Babbitt'in bilimsel gerçeklerle arası iyi: Mesela sarının en fazla mutluluk veren renk olduğunu, sağlıklı bir zürafanın yaklaşık 1.300 kilo ağırlığında olduğunu ve çıplak kör farenin en uzun yaşayan kemirgen olduğunu biliyor. Hatta kısa süre önce uykusunda yürürken boğulan annesinin ardından tuttukları yasın ne kadar süreceğini bile şimdiden öğrendi: Her yas yaklaşık 18 ay sürermiş. Ancak bazı meseleler var ki o da işin içinden çıkamıyor. Örneğin bir diğer uyurgezer olan ablası Lizzie’nin uykusunda kendini zehirlemesini nasıl engelleyeceğini ya da babasının neden durup dururken bir papağanla arkadaş olduğunu bilmiyor. Bütün bunlar bir yana, annesinin tuhaf ölümüne dair sorularına cevaplar ararken bizlere de olağanüstü bilgeliğiyle aile olmaya ve hayata dair pek çok şey söylüyor.

 Hem dürüst hem de neşeli bir anlatıcı olan Elvis; acıya dayanma gücünü samimiyetle aktaran, gerçekten özgün bir ses!


Son olarak bugün okuduğum bir alıntıyı sizlerle paylaşmak istiyorum. 

Alıntı : "İnsan sabahtan akşama kadar bir şey olmasını bekler ve hiçbir şey olmaz. Bekleyip durur insan. Hiçbir şey olmaz. İnsan bekler,bekler,bekler,şakakları zonklayana dek düşünür,düşünür,düşünür. Hiçbir şey olmaz. İnsan yalnız kalır. Yalnız... Yalnız..." 

Satranç - Stefan Zweig


Sağlıcakla kalın 🌸

39 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Ahaha:)) Düzelmiş neyse.
      Ama ben akşam gönderemediğim yorumu kopyalamıştım. Sukulentler kayıp:)

      Sil
    2. Dün bir hata olmuş olmalı :) 21 kişi yazımı okumuş baktım hiç yorum yok. Dedim yayın mı uzun oldu acaba :D Bende sukulentleri çıkarayım dedim :) Hatayı da nasıl yaptım bilmiyorum fakat bir şekilde düzelttim.

      Sil
  2. İyi olmaya gayret ediyoruz sevgili Yağmur. Bu yazıyı okuduk daha iyi olduk:) O iki hikâyeden hangisi olacağı konusunda ben de kararsızım maalesef. Sen daha iyi bilirsin.
    Sukulentlerin ilk hali enginar gibi görünüyor buradan. Sevgili Yağmur'un elinde ve evinde gözü gönlü açılmış demek ki. Son hali çok daha güzel. Kitabı önce duygu yüklü zannettim tabii ki de. Yazar demek ki acının eninde sonunda biteceğini telkin ediyor. Zweig'den yaptığın alıntı ruhsal durumumuza uygun mu düştü ne? Neyse ki sondaki müzik pek canlıydı. Teşekkürler, sevgiler.. 🎶😊💐💐

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başka çaremiz yok maalesef. İyi olmalıyız evet. Ne kadar olabilirsek :) Çok sevindim o halde.
      Kararsız bir insanımdır bende. Bilemedim ki şimdi :)
      Ahahahha bende benzeteceğim ama bir türlü olmuyordu. Aynı enginar gibi haklısınız. Ah çok teşekkür ederim sevgili Zeugma'm 🌸
      Bende çok duygulu,dramatik bir kitap bekliyordum fakat değilmiş. Olabilir tabii bunu hiç düşünmemiştim.
      Hemde ne uygun düşmek. Dün okuduğum da çok etkilendim yazıdan. Bende sizlerle paylaşmak istedim.
      Ben teşekkür ederim güzel yorumunuz için. Benden de çokça sevgiler 🤗🙏🏻

      (Sukulentleri yayın fazlaa uzun oldu düşüncesi ile kaldırdım :)

      Sil
  3. İyiyiz pek değerli yazarımız:)

    Samuel Beckett'n şu sözü gibi; "Hep denedin hep yenildin. Olsun. Yine dene, yine yenil, -gerekirse- daha güzel yenil." derim ben, önemli olan yüreğinin sana ne dediği, bana sorarsan yazma hevesin hiç solmasın ister, ve katıl derim. Sonuç ne olursa olsun yılma, biz seni ve yazdıklarını seviyoruz ki buradayız ... değil mi:)

    Bu arada seçtiğin müzik enfes:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüzümde kocaman bir tebessüm :)
      İyi olmanıza çook sevindim. 🙏🏻

      Bu sözü günlük hayatımda sık sık kullanacağım. Düşündürücü olmasının yanı sıra ilham verici. Teşekkür ederim. Daha öncesinde duymamıştım.
      Bazı konularda çok çabuk pes eden bir kişi değilim. Edebiyatta benim için öyle aslında.
      Çok teşekkür ederim sevgili Buraneros. Bu cümle beni o kadar mutlu etti ki anlatamam. Böyle düşünüyorsanız ne mutlu bana 🌸
      Ah bu sıralar Spotify'dan bu tarz müzikleri çok dinliyorum. Dinledikçe paylaşmaya devam ederim.

      Güzel,teşvik edici yorumun için çok teşekkür ederim tekrardan. 💐

      Sil
  4. Bende yazmıştım da üye değilsin diye uyarı çıktı karşıma sabah :))
    Yarışmada başarılar dilerim. İçinize hangisi siniyorsa onu gönderin.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayarlar da kendimce bir şeyler yapmaya çalışmıştım :) Sonrasında bir hata olduğunu fark edip nasıl yaptığımı bilmiyorum ama düzeltmeye çalıştım. Umarım şuan düzelmiştir. Şimdilik düzelmiş görünüyor.

      Çok teşekkür ederim. 🌸 İçime en çok sinen Kırmızı Kar Yağınca aslında. Henüz kararım kesin değil ama sanırım onu seçeceğim.

      Sil
  5. dün yorum yayınlanamadı ama düzeltmişsin :) Çok güzel bir yazı olmuş .Bence yapabilirsin görseldekileri e bizle de paylaşırsın artık :D ben de sukulent almak istiyorum çok güzel görünüyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok şükür düzelttim. Çok teşekkür ederim.
      Umarım yapabilirim. Sizlerle de paylaşmayı çok isterim elbette :):)
      Konuşmak iyi geliyor. Almanızı tavsiye ederim. Teşekkür ederim. 🌸

      Sil
  6. Bende dün akşam yazdığı yorumu iletebilmek için epey uğraşanlardanım :-)) Neyse ki sorunu çözmüşsünüz 🙏 Ben hikaye, roman konusunda çok tecrübeli değilim ama Turgut Reis bana daha sıcak ve yakın geldi ama dediğim gibi teknik olarak bir bilgim yok ☺️🙏 Denemekten hiç vazgeçmeyin, her biri ayrı tecrübe sizin için 🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah keşke fazla kurcalamasaydım. O zaman eminim bir hata oluşmazdı. Çok şükür çözebildim.
      Arada kaldım şimdi :) Aslında "Kırmızı Kar Yağınca" adlı yazımı yazmayı düşünüyordum fakat siz öyle deyince arada kaldım biraz.
      Umarım. Güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim. 🌸🙏🏻

      Sil
  7. Huhohaaaaa been geldiiim:):) ne güzel bir yayın olmuş öyle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiiniiz :) Çok teşekkür ederim 🤗💐

      Sil
  8. Azmine hayranım tatlı kız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah çok teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için. İnanın daha da cesaret buldum 🌸😊
      Teşekkür ederim 🙏🏻 Sevgiler.

      Sil
  9. Ben de yarışma için yazacaktım hatırladığım iyi oldu. :) Yarışmalara katılmak heyecan verici.
    Bugün yds vardı, şükür bir sınavı daha atlattım. Beklentim yok sınavdan, her zamanki gibi.
    Görüşmek üzere. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir tesadüf olmuş o zaman :)
      Kesinlikle öyle olduğunu düşünüyorum bende. Güzel bir heyecanı var.
      Umarım her şey gönlünüzce olur.🙏🏻🌸
      Teşekkür ederim yorumunuz için.
      Görüşmek üzere :):)

      Sil
  10. Size güzel günler ve yarışma için de boş şans diliyorum :) Kitabı bilmiyordum bu arada; amaa kapağı çok hoşuma gitti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Şansa o kadar kişi içerisinde ihtiyacım olacak :)
      Kapağı benimde çok hoşuma gitmişti. Konusu da çok ilgi çekiciydi bu vesile ile almış oldum. Tavsiye edebilirim.
      Teşekkür ederim yorumunuz için :):)

      Sil
  11. Sevgili Yağmur,sayfana yeni geldim🤗 Bahsettiğin hikayeleri bulamadım. Yoksa okuyup, naçizane fikir vermeyi isterdim.Ama şunu söylemek isterim ki, pes etmemek en büyük başarı. Hangi yarışma olduğunun önemi yok, sen çoktan kazanmışsın benim gözümde🤗Hangi öykün ile katılmak geçerse gönlünden,başarılar diliyorum sana🍀Çok sevgiler😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniiz 😊 Keşke bağlantılarını da paylaşsaydım fakat hiç aklıma gelmedi. Kusura bakmayın.
      Ah çok teşekkür ederim. Bunu duymak çok güzel. Başka bir konu olsa belki çoktan pes etmiş olabilirdim ama edebiyat farklı. Pes edemem :)
      Tekrar teşekkür ederim güzel yorumunuz için.
      Çok sevindim böyle düşünmenize.
      Benden de çokça sevgiler 💐🥰

      Sil
  12. Mrb.ben de bahsettiğiniz bağlantıları bulamadım.Yarısma için denemekte tabiki fayda var diye düşünüyorum.El emekleriniz çok güzel olmuş, kitap önerisi için de teşekkürler.Umarim herşey gönlünüzce olur.Hayırlı Ramazanlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :)
      Hemen koyuyorum o halde bağlantıları.
      Teşekkürler fakat yanlış anladınız o el emekleri bana ait değil herhangi birine ait bende yalnızca çok sevip paylaştım aynısını yapmak istediğim için 😊
      Rica ederim ne demek. Güzel dilekleriniz ve yorumunuz için ben teşekkür ederim çokça 🙏🏻
      Hayırlı Ramazanlar 💐 Sevgiler.

      Sil
  13. kırmızı kar yağınca çok hoş hikaye. bak bir de eyüpsultan belediyesinin ödüllü olan kitap okuma etkinliği var, hoş bir şey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba deepsii :)
      Bende öyle düşünüyordum :))
      Duymamıştım hemen bakayım. Çok teşekkür ederim Deep.

      Sil
  14. Bazı konularda da denemeye devam ettiğim söylenemez fakat edebiyat farklı :)
    Ben heyecanlıyım umarım elime yüzüme bulaştırmam (kili kastetmedim o zaten bulaşacak :D )
    Yaa ne güzel bende vazo yapmak istiyordum tütsülük de güzel fikir olabilir. Umarım öyledir çünkü benimde biraz rahatlamaya ihtiyacım var :))
    Kitap merakınıza değer umarım. Şimdiden keyifli okumalar dilerim.
    Çok teşekkürler 🌸

    YanıtlaSil
  15. Kırmızı Kar Yağınca 👍 Kil hamuru, bak bu çok iyi olur. Ben de alayım. İnsan bazen değişik uğraşlara yönelmeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende öyle düşünmüştüm :) Hatta daha da derledim hikayeyi.
      Tavsiyemdir bence de almalısınız. Güzel bir etkinlik olacağını düşünüyorum. Haklısınız. Kesinlikle öyle :) Teşekkür ederim yorumunuz için 😊

      Sil
  16. kırmızı kar yağınca uygun bence onu seçebilirsin :) kil hamuru güzel fikirmiş yaparsan paylaş bizle de merak ederim ben :) epoksi jel meselesini deneyesim var benim de acayip eğlenceli bir şey gibi :D son alıntı da güzel canım sıkkınken aynı öyle oluyorum ben de :) o kitabı da güzeldi zweigin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seçtim bile :) Çok teşekkür ederim 🙏🏻
      Elbette paylaşırım. Bugün tamamladım yalnızca boyaması kaldı.
      Epoksi jeli siz deyince Google'dan baktım onu yapmayı da çok isterim :D İnanılmaz güzel gözüküyor bence.
      Şuan okuyorum kitabı güzel ilerliyor. Yorumun için teşekkür ederim sevgili Sessiz Gemi 💐😊

      Sil
  17. Kil ile bende uğraşmak istiyorum. Şimdilik çizim dünyasındayım. Yakın gelecekte kil işine girebilirim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle tavsiye ederim. Çizim benim hiç yapamadığım bir şeydir. Uzun zaman kil ile uğraşacağım gibi gözüküyor :)

      Sil
  18. Yarışma için bol bol şanslar diliyorum sizee :) emeğinize sağlıık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel dileğiniz için :)
      🙏🏻🌸

      Sil
  19. Best of Luck for the contest!

    I enjoyed the video you shared -- lovely music!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thanks a lot for your comment and beatiful wishes. 🙏🏻🌸

      Greetings from Turkey ✋🏻😊

      Sil

Müteşekkir

Efendim öncelikle hepinize çokça selamlar.  Epey zamandır yoktum. Yokluğumda neler oldu neler bitti bilinmez. :) Zaten bu yazıyı da dayanama...